LTVienas svarbiausių šiandienos švietimo tikslų -švietimo kokybė - skatina analizuoti ir vertinti švietimo reformos ikimokyklinio ugdymo įstaigų valdymo srityje raidą. Projektas daro įtaką kai kuriems metodologiniams ir metodiniams pokyčiams šioje srityje, todėl projektinės veiklos patirties organizacijose apibendrinimas leistų objektyviau vertinti švietimo organizacijų tikslų įgyvendinimo lygį bei numatyti galimus pokyčius. [...] Analizuojant ikimokyklinio ugdymo mokyklose vykdomą projektinę veiklą galima pateikti tokius probleminius tyrimo klausimus: kokių tikslų siekia ikimokyklinio ugdymo pedagogai dalyvaudami projektinėje veikloje; kokie yra ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogų projektinę veiklą skatinantys motyvai. Apibendrinant probleminius tyrimo klausimus, galima konstatuoti, kad tyrime iškeltu praktiniu uždaviniu siekiama atskleisti ikimokyklinių ugdymo mokyklų pedagogų dalyvavimo projektinėje veikloje tikslus ir motyvus. Tyrimo tikslas yra ištirti Šiaulių ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogų nuomonę apie jų dalyvavimo projektinėje veikloje tikslus ir motyvus. Atlikta analizė parodė, kad pedagogo dalyvavimo projektinėje veikloje tikslai atspindi jo vidinį siekį tobulinti dabartinę padėtį. Siekiama patobulinti mokymą, praktiškai išbandyti naujus dalykus, plėtoti pedagogo kompetencijas. Respondentai tuos pačius tikslus, motyvus, požiūrius vertina skirtingai įvairiais savo gyvenimo tarpsniais. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad pedagogams būdinga gerų veiklos rezultatų motyvacija. Tai sėkmės, laimėjimo poreikis, noras ką nors padaryti gerai. Šis pasirinkimas atspindi stiprią vidinę pedagogų motyvaciją. Dauguma pedagogų projektinės veiklos imasi skatinami vidinės motyvacijos ir tikslų, išorinė motyvacija atlieka tik pagalbinį vaidmenį. [Iš leidinio]
ENResults of concrete diagnostic research on education management are presented in the article. The main source of empirical information for research was attitude of directors (45) and educators (223) from Šiauliai pre-school education institutions towards project activity. The peculiarities of project activity, the influence of educators' personal traits upon the organization of project activity and the aims and motives which stimulate educators to participate in project activity are analyzed at a theoretical level, the problem weather outer or inner motivation have more influence upon educators' choices is revealed. Carried out research analysis has shown that the major part of educators and directors of Šiauliai pre-school education institutions participate in project activity are influenced by inner motivation and certain aims with the supporting role of outer motivation. [From the publication]