LTDiskusiniame straipsnyje analizuojama monografijos "Akademinė edukologija" (2 t.) paskirtis: pirma, paieškos naujų akademinių studijų kokybės modernizavimo modelių rengiant ne vien geresnius specialistus, bet ir ugdant tikrus šalies patriotus, kūrybingas, socialiai brandžias, doras asmenybes, perspektyvią Lietuvos inteligentiją; antra, tai paieškos kelių ir būdų, kaip išeiti iš dabartinės Lietuvos universitetų būklės, pilnos įvairiausių prieštaravimų; trečia, šie leidiniai - savotiškas eksperimentas, išryškinantis studijų universitetuose kokybės pobūdį, lygį, šių studijų pliusus ir minusus; ketvirta, negalima toliau vadovautis vien XX a. akademinių studijų modeliais: tradiciniu, informaciniu ar žinių adaptavimo. Būtina atsižvelgti į XXI a. studentų ir dėstytojų sąveikos pasikeitusias galimybes, Lietuvos poreikius, sukauptą studijų patirtį. Straipsnyje pateikiama XX a. vyravusių modelių esmė, jų trūkumai ir pranašumai, atskleidžiamos kai kurios studentų ir dėstytojų sąveikos modernizavimo kryptys, nurodomos neatidėliotinai spręstinos įvairaus lygio (Mokslo taryba, Švietimo ir mokslo ministerija, rektoratai, studentų ir dėstytojų sąveika) problemos.Reikšminiai žodžiai: Trumpinti.
ENModernisation of studies is a search for modern models of studies and new paradigms that are able to ensure not only professional but also spiritual, moral and cultural maturity of future students. The traditional, information and knowledge adaptation models, promulgated in Symposium of World Universities, held in Paris at the end of the 20th century, do not satisfy the needs of Lithuanian universities. The article suggests limitations, related to individual's moral, spiritual, cultural maturity and study practices in the country A number of trends in modernization of studies are revealed and urgent problems to be solved at various levels (boards of science, the Ministry of Education and Science, rectorates, interaction of students and teachers) are identified. [From the publication]