LTStraipsnyje pateikiami vaiko pažinimo gebėjimų ugdymo galimybių paieškos rezultatai: teorinė analizė, pedagoginio poveikio ir pažinimo patirties įgijimo modeliai ir ugdymo daile patirties apibendrinimas. Pažinimo gebėjimai išskirti remiantis I. Kanto pažinimo proceso teorija. Teoriniu ugdymo pamatu pasirinktos L. Vygotskio, H. Gardnerio ir D. A. Kolbio idėjos ir modeliai. Praktinio tiriamojo darbo metodologija grindžiama sukurtais dviejų procesų modeliais: patirties įgijimo ir ugdymo(si) daile. Straipsnis skiriamas pedagogams, besidomintiems vaikų intelektinės veiklos ugdymu ir dirbantiems su specialiųjų poreikių vaikais. Praktinio ugdymo ir tyrimo metodika bei rezultatai gali būti panaudoti dirbant su neregiais ir silpnaregiais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pažinimo gebėjimų plėtra; Aklų ir silpnaregių ugdymas; Ugdymas daile; Meno terapija.
ENThe following search results of the opportunities of child's cognitive education are presented in the article: theoretical analysis, the gain of cognitive experience and the models of educational influence and the generalization of the experience of art education. The ability to distinguish is based on I. Kant's theory of the cognitive process. The ideas and models of L. Vygotsky, H. Gardner and D. A. Kolb are the theoretical base of education. The methodology of the practical research grounds on the created models of two processes: the gain of experience and the education with the help of art. The results and the methodology of practical education and research could be used working with the blind and weak-eyed. [From the publication]