LTŠiame straipsnyje nagrinėju prozininko Sauliaus Tomo Kondroto romanų religinės vaizdinijos lygmenį. Lietuvių literatūros kanone vyraujantis Dievo pavidalas - gamtoje įsikūnijęs, artimas žmogui, atlaidus Dievulis. Kondroto Dievas, priešingai -transcendentiskas gamtai, veikia moralinėje sferoje, jis neatlaidus ir kerštingas. Bandau įrodyti, kad šios transformacijos priežastys yra agrarinės visuomenės suirimas dėl prievartinės tarybinės modemizacijos, kurį tematizuoja Kondroto romanai, ir protestantiškosios teologijos įtaka, pasiekusi Kondrotą per modernistinių rašytojų, pirmiausia Williamo Faulknerio kūrinius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dievas; Protestantizmo teologija; Agrarinė visuomenė ir jos suardymas; Modernybė; God; Protestant theology; Agrarian society and its disintegration; Modernity.
ENIn this essay I investigate the religious imagery of the Lithuanian prose writer Saulius Tomas Kondrotas (b. 1953). The traditional image of God in the canon of Lithuanian literature is Dievulis, who is conceived as being close to man, forgiving, acting in and through nature. However in Kondrotas' novels God is transcendent to nature, acting in the sphere of morality, unforgiving and vengeful. I aim to prove that the reasons for this transformation are. first, the disintegration of the agrarian society due to the forceful Soviet modernization, which is reflected in Kondrotas' novels, and, second, the influence of protestant theology, which reached Kondrotas through the readings of modernist writers, primarily William Faulkner. [From the publication]