LTStraipsnyje aptariamas Lietuvos socialinio darbo specialistų rengimo modelis lyginant su Vokietijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų modeliais. Lyginamosios analizės metodu išnagrinėtos socialinių darbuotojų, socialinių pedagogų rengimo programos ir kvalifikaciniai reikalavimai, profesiniai standartai, stengiantis išskirti egzistuojančius šių šalių specialistų rengimo panašumus ir skirtumus. Taip pat aptariamos Lietuvos aukštesniųjų, aukštųjų ir universitetinių socialinio darbo, socialinės pedagogikos ir socialinės edukologijos studijų programos lyginant su Laikinaisiais socialinių pedagogų kvalifikaciniais reikalavimais. Įvairių dokumentų: mokslo ir mokymo institucijų studijų programų, kvalifikacinių reikalavimų, profesinių standartų, studijų lygmenų analizė ir pokalbiai su ekspertais padėjo atskleisti Lietuvos, Vokietijos ir JAV socialinių darbuotojų ir socialinių pedagogų rengimo modelius, išryškinti jų ypatumus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Socialinio pedagogo veikla; Bendrojo lavinimo mokykla; Social pedagogue’s job; Secondary school.
ENThe aim of this article was to analyze and compare different social work specialist's education models and study programs. There were used comparative analysis and document analysis research methods. The concept „social work specialists" consisted of social workers, social pedagogues and social educators. Lithuanian, German and American social work specialist's education models were discussed and compared. The analysis of different education models was impotent because it showed possibilities for Lithuania. Because different Lithuanian high and higher schools were learning and taking experience from different countries education systems of social work specialists there was a combination of two different education models: at High school and University levels in Lithuania and there were several professional qualifications of social work specialists: social worker, social pedagogue and social educator. Study programs of five universities and two higher professional schools were analyzed in comparison with Qualification Requirements for Social Pedagogues. All analyzed programs didn't meet some requirements. The analysis of social work education in Lithuanian was important because it allowed further progress and development of study programs and social work profession. [From the publication]