Peculiarities of quality assurance in higher education : a study of Lithuanian institutions

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Peculiarities of quality assurance in higher education: a study of Lithuanian institutions
Alternative Title:
  • Kokybės užtikrinimo aukštajame mokyme ypatumai: Lietuvos mokslo įstaigų tyrimas
  • Особенности обеспечения качества высшего образования: исследование высших учебных заведений Литвы
In the Journal:
Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai [Management of Organizations: Systematic Research]. 2007, Nr. 44, p. 107-123
Summary / Abstract:

LT[...] Tyrimo tikslas – atskleisti studijų kokybės užtikrinimo ypatumus ir problematiką universitetuose ir kolegijose. Rekomendacijos formuluojamos remiantis teorinės ir metodologinės literatūros bei užsienio universitetų patirties analize ir įdiegtos kokybės vadybos sistemos Lietuvos aukštojoje mokykloje atvejo studijos rezultatais. Tyrimai parodė, kad studijų kokybei užtikrinti gali būti naudojami trys skirtingi modeliai: visuotinės kokybės vadybos diegimas, kokybės apdovanojimų reikalavimų ir vertinimo modelių taikymas bei kokybės vadybos sistemos pagal tarptautinį standartizuotą modelį kūrimas. [...]Tyrimas parodė, kad prieš minėtos tobulinimo priemonės įgyvendinimą egzistavo tam tikra nepilnai struktūrizuota ir dokumentuota kokybės vadybos sistema. [...] Autoriai pateikia tokias rekomendacijas aukštojo mokymo institucijų efektyviai kokybės vadybos sistemai sukurti ir įdiegti: - prireiks laiko ir ypatingų vadovybės pastangų naujai kokybės kultūrai suformuoti ir įtvirtinti; - būtina įsavinti ir paskleisti tarp visų organizacijos narių šiuolaikinę procesų valdymo ir pokyčių vadybos metodologiją; - organizacijos aukščiausios vadovybės apsisprendimas ir aktyvus tiesioginis ar tinkamai deleguotas dalyvavimas naujos kokybės kultūros, veiklos tobulinimo, grįžtamojo ryšio ir koregavimo procesų kūrime yra lemiamas veiksnys kuriant veiksmingą studijų kokybės vadybos sistemą; - aiškios ir akademinei bendruomenei priimtinos organizacijos strategijos nebuvimas, KVS diegimo tikslų ir priemonių nepakankamas suvokimas, aukščiausios vadovybės nepakankamas įsipareigojimas ar atkaklumas siekti kokybės ir fundamentalių pokyčių vadybos gali lemti formalios ir menkai veiksmingos sistemos sukūrimą. [Iš leidinio]

EN[...] The study reveals the traits and problems, related with ensuring of quality of studies at colleges and universities. The recommendations are formulated referring to an analysis of theoretical and methodological literature and foreign universities’ experience and the results of the case study of the quality management system (hereinafter referred to as QMS), implemented at a Lithuanian higher educational facility. The studies showed that in order to ensure quality of studies three different models can be used: implementation of the universal QMS, application of quality awards requirements and evaluation models and development of a QMS according to the international standardized model. [...]The study showed that prior to implementing the said development tool there existed a certain partially structured and documented QMS. [...] The authors present the following aspects of development and implementation of an efficient QMS at higher educational facilities: - time and special attempts from the management are needed for formation and consolidation of the new quality culture; - it is necessary to assimilate and disseminate the modern process and change management methodology throughout the organization; - determination of the organization’s top level management and active direct or properly delegated participation in development of the new quality culture, improvement of activities, feedback and adjustment processes is a crucial factor for development of an efficient studies’ QMS; - the absence of a clear strategy of the organization, acceptable to the academic community, insufficient comprehension of the targets and tools of implementation of the QMS, insufficient commitment from the top level management and its reluctance to strive for quality and fundamental change management can result in development of a formal and inefficient system.

ISSN:
1392-1142; 2335-8750
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17051
Updated:
2018-12-20 23:14:17
Metrics:
Views: 23    Downloads: 1
Export: