LT1919 m. JAV spaudą užplūdo straipsniai apie Lietuvą - amerikiečiams visai nežinomą šalį. Šį informacijos pliūpsnį sąlygojo lietuvių išeivių inicijuota ir užsakyta žymių ryšių su visuomenė specialistų Edwardo L. Bernayso ir Carlo R. Byoiro vadovaujama Lietuvos įvaizdžio kampanija. Tikslas - garsinti, kad lietuviai turi tokias pačias teises spręsti savo likimą, kokios buvo garantuotos kitoms Centrinės ir Rytų Europos tautoms. Pagrindinis jos siekis - kad JAV pripažintų Lietuvos nepriklausomybę de jur. Nors šis siekis nebuvo pasiektas, tačiau tai buvo pirmoji įvairiapusė amerikiečių pažintis su Lietuva. Ryšių su visuomene istorijoje ši kampanija buvo ir tebėra puikiai pavykęs šalies įvaizdžio kūrimo JAV pavyzdys. Kampanijos straipsniai pasirodė daugiau kaip 500 laikraščių, nuo didžiųjų dienraščių iki mažų provincijų leidinių. 1919 m. Pranešimus apie įvykius Lietuvoje lydėjo informacija apie jos istoriją, kalbą, papročius ir t.t. Kampanijos metu rinktos straipsnių iškarpos buvo kaupiamos Amerikos lietuvių tarybos archyve. Šis archyvas tapo pagrindu rengiant knygą. Leidinyje siekta pateikti kampanijos tekstų originalus, išsaugant jų tuometinę rašybą, bei jų vertimus į lietuvių kalbą. Tekstai pateikiami tokie, kokius skelbė spauda: ir pilni, ir sutrumpinti variantai. Leidinyje pateiktas ir kampanijos tekstus skelbusių JAV periodinių leidinių bei dienraščių vakarinių laidų sąrašas. Rengiant leidinį norėta supažindinti skaitytojus su beveik užmirštu kovos už Lietuvos nepriklausomybę ir jos tarptautinį pripažinimą X X a. pradžioje epizodu.Reikšminiai žodžiai: Išeivija; JAV; Lietuviai; Lietuvos įvaizdis; Spauda; Emigres; Image of Lithuania; Lithuania; Lithuania, USA, image, campaign, public relations, communication; Lithuanians; Press; USA.
ENIn 1919 the US press was flooded with articles about Lithuania – a country that the Americans had not heard about. This burst of information was determined by the Lithuanian image campaign led by prominent public relations specialists Edward L. Bernays and Carl R. Byoir, initiated and commissioned by Lithuanian emigrants. The aim of the campaign was to spread information that Lithuanians have the same rights to decide their fate as the rights guaranteed to other Central and Eastern European nations. It sought that the US recognised de jure independence of Lithuania. Although this objective was not achieved, this was the first versatile Americans’ acquaintance with Lithuania. In the history of public relations, this campaign was and still is a successful example of creating a country’s image in the US. The press releases of the campaign were featured in over 500 newspapers: from the large dailies to small provincial publications. In 1919, the reports about events in Lithuania were accompanied by information about its history, language, customs, etc. Article clippings collected during the campaign were kept in the archive of the Lithuanian American Council. This archive was the main source of material for this book. The publication seeks to present the original texts of the campaign preserving their orthography, as well as their translations into Lithuanian. The texts are presented unchanged, as they were published in the press: both full and abridged versions. The publication also presents a list of US periodicals and daily evening issues that featured the texts of the campaign. The publication aims at acquainting the readers with the almost forgotten episode of the fight for Lithuania’s independence and its international recognition at the beginning of the 20th c.