LTStraipsnyje analizuojama, kaip studentų gebėjimai, įgyti savaiminiu būdu besimokant grupėje, atsispindi formaliose universitetinėse studijose. Pateikti teoriniai grupės vystymosi ir formavimosi aspektai, išsiaiškintas studentų požiūris į mokymąsi grupėse bei parengtas mokymosi grupėse gebėjimų vystymo modelis. [...] Siekiant išsiaiškinti savaiminiu būdu įgytus mokymosi grupėse gebėjimus, atlikta anketinė apklausa [...] Empirinio tyrimo duomenys parodė, kad respondentai teigiamai vertina mokymąsi grupėse [...] Mokydamiesi grupėse jie įgyja ir tobulina socialinius, organizacinius gebėjimus bei verbalinius įgūdžius. Taip skatinama jų atsakomybė ir savarankiškumas. Kita vertus, respondentai išskiria ir neigiamus aspektus[ ...] Parengus mokymosi grupėse modelį, paaiškėjo, kad vidinėje ir išorinėje grupės vystymo aplinkoje yra svarbūs tarpasmeniniai santykiai [...] Dėstytojas, esantis grupės išorinėje aplinkoje, iš pradžių turi suvokti, ar darbas grupėse jam reikalingas ir naudingas, ir tik tada organizuoti veiklą grupėje. [...] Išorinėje grupės darbo aplinkoje veikiantys socialiniai veiksniai lemia grupės išsikeltų tikslų ir uždavinių realizavimą, ir padeda numatyti reikalingus išteklius. Išankstinis veiklos vertinimo numatymas sėkmės atveju skatina grupės narius. Bendro rezultato siekimas be tarpusavio bendradarbiavimo grupėje - neįmanomas. Grupės darbo aplinkoje sprendimų priėmimą ir veiksmų koordinavimą būtina derinti su dėstytoju, kad vėliau visi grupės nariai kartu neštų atsakomybe už gautus rezultatus. Grįžtamasis ryšys ir kontrolė leidžia įvertinti, ar grupės darbo aplinka teigiamai veikia studentus, ar jie pasiekia užsibrėžtų tikslų ir rezultatų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Savaiminis; Neformalus; Formalus mokymasis; Grupė; Vaidmenys; Informal; Non-formal; Formal learning; Group; Roles.
ENThe article analyses how students' group learning skills, acquired by informal learning, are reflected in the formal university studies. There are presented aspects of theoretical group development and formation, highlighting the students' approach to learning in groups. A model of the group learning skills' development is prepared. [From the publication]