LTŠiuolaikinė organizacija negali egzistuoti kaip uždara sistema, ji turi turėti ryšį su išorine aplinka, kad suvoktų pokyčius, vykstančius už organizacijos ribų, ir prisitaikytų prie nuolat kintančios socialinės ir ekonominės aplinkos. Apibūdinus aplinkos stebėjimo sampratą ir aplinkos stebėjimo sistemą galima teigti, kad vadybininko kaip informacijos vartotojo informacinė elgsena yra pagrindinis aplinkos stebėjimo sistemos elementas, kuris turi įtakos organizacijos veiklai. Aplinkos stebėjimo metu surinkta informacija suteikia organizacijai ne tik ekonominę ir finansinę naudą. Ši stebėsena taip pat reikalinga strateginiam organizacijos veiklos planavimui. Analizuojant vadybininko informacinę elgseną nustatyta, kad ji priklauso nuo vadybininko vykdomos veiklos organizacijoje, jo vaidmens ir problemos pobūdžio arba užduoties kompleksiškumo. Vadybininko informacinė elgsena kaip procesas vyksta tam tikrame kontekste. Vadybininkai informacijos sprendimams priimti dažnai ieško socialiniuose tinkluose. Vadybininkų socialinių tinklų naudojimą informacijos ieškai lemia kelios priežastys: informacijos šaltinio patikimumas, galimybė gauti specifinę ir relevančią informaciją; socialinio tinklo narys yra lengviau pasiekiamas; tai padeda identifikuoti vartotojo poreikius. Mokslinės literatūros apžvalga leidžia daryti išvadą, kad socialinių tinklų naudojimas informacijos ieškai yra dar mažai tyrinėta sritis. Tačiau mokslininkai pastebi tendenciją, kad tradicinius socialinius tinklus keičia virtualūs socialiniai tinklai.Reikšminiai žodžiai: Aplinkos stebėjimas; Informacinė elgsena; Informacinės elgsenos modeliai; Socialiniai tinklai; Vadybininkas, informacinė elgsena, socialinis tinklas; Vadybininko informacinė elgsena; Žinių visuomenė; Environmental scanning; Information behavior models; Information behaviour; Information manager behavior; Knowledge society; Manager, information behaviour, social network; Social networks.
ENA modern organisation cannot exist as a closed system – it must have a connection with the external environment in order to perceive changes outside the organisation and adapt to the ever changing social and economic environment. Having defined the concept and system of environment monitoring, it could be stated that informational behaviour of a manager as the user of information is the main element of the system of environment monitoring which affects the activities of the organisation. Information collected during environment monitoring provides the organisation with both economic and financial benefits. This monitoring is also necessary for the strategic planning of organisational activities. The analysis of informational behaviour of a manager established that it depends on the type of activities a manager performs in the organisation, his role, the nature of the problem or the complexity of the task. The manager’s informational behaviour is a process in a certain context. Managers often search for information they need for making a decision in social networks. This search is determined by several factors: reliability of the information source, the ability to receive specific and relevant information; a member of a social network is more easily accessible; it helps to identify the customer’s needs. The overview of scientific literature leads to the conclusion that the use of social networks for information search is the area that has so far been little explored. However, scientists observe a tendency that traditional social networks are replaced by virtual social networks.