LTStraipsnyje pristatomas tyrimas, kuriuo siekta nustatyti specialiųjų vaikų auklėjimo ir globos namų ugdytinių psichosocialinės sveikatos ir požiūrio į mokymąsi raišką bei atskleisti jų tarpusavio sąsajas. Tyrime dalyvavo 24 specialiųjų vaikų auklėjimo ir globos namų paaugliai (berniukai), kurių amžiaus vidurkis buvo 14,29 metų. Požiūrio į mokymąsi tyrimas parodė, kad dauguma tirtų paauglių (62,5 proc.) mokosi silpnai arba patenkinamai (jų pažangumą veikia socialinė integracija ir savigarba), 41,77 proc. nenori lankyti mokyklos, kurioje yra daug mokymosi dalykų, kurie jiems nepatinka. Mokymosi motyvacijoje, susijusioje su požiūriu į mokyklą, vyrauja vidinės mokymosi paskatos (noras sužinoti ką nors nauja, ateities perspektyvos). Psichosocialinės sveikatos kintamųjų tyrimo duomenimis, tirtų paauglių bendra savigarba neaukšta, tačiau gebėjimas lengvai susirasti naujų draugų gali daryti teigiamą įtaką jų socialinei integracijai. Rastas statistiškai patikimas ryšys tarp psichosocialinės sveikatos kintamųjų - savigarbos ir socialinės integracijos, kurią apibūdino bendravimo su draugais ir bendraamžiais ypatumai. Tai rodo, kad paaugliai, patekę į aukštesnės savigarbos grupę, pasižymi ir aukštesne socialine integracija. Lyginamoji tyrimo duomenų analizė atskleidė psichosocialinės sveikatos rodiklių ir požiūrio į mokymąsi sąsajas: geriau socialiai integruotiems paaugliams labiau patinka bet kokia veikla mokykloje, jie noriau į ją eina, nes patinka būti su draugais, o aukštesnės savigarbos tiriamiesiems lengviau sekasi bendrauti su artimaisiais (kiek sunkiau - su grupės auklėtoju), palankiau jie vertina mokymąsi ir turi kiek stipresnę mokymosi motyvaciją.Reikšminiai žodžiai: Psichosocialinė sveikata; Požiūris į mokyklų; Mokymosi motyvacija.
ENThe article presents a research that sought to identify the expression of psychosocial health and approach to learning of special children education and foster house and to reveal their mutual links. The research included 24 teenagers (boys) of special children education and foster house whose average age was 14.29 years. Research on approach to learning showed that the majority of teenagers surveyed (62.5 percent) learn slackly or satisfactorily (their progressiveness is influenced by social integration and self-esteem), 41.77 per cent are unwilling to attend school, which includes a lot of subjects that they do not like. Learning motivation relating to the approach to school contains predominant inner learning incentives (the desire to learn something new, future prospects). According to the data on variables of psychosocial health, the total self-esteem of teenagers surveyed is low, but the ability to make new friends easily can have a positive impact on their social integration. Statistically reliable relations between psychosocial health variables - self-esteem and social integration were found, which was described by the singularities of interaction with friends and peers. This shows that teenagers who found themselves in higher self-esteem group are characterized by higher social integration as well. Comparative analysis revealed the links between the psychosocial health indicators and approach to learning: better socially integrated teenagers like any kind of activity at school, they easily go there, because they like to be with friends, and the ones with higher self-esteem get along to communicate with their relatives easier (far more difficult - with the group educator), they assess the learning more favourably and they have a stronger motivation for learning.