LTPrastėjant šalies bendrojo lavinimo mokyklą moksleivių sveikatai, vienas iš svarbiausių visos fizinio ugdymo sistemos, taip pat ir kūno kultūros pamokų uždavinių yra lavinti moksleivių fizines ypatybes bei skatinti ir didinti fizinį aktyvumą. Šiame darbe siekta ištirti, kaip merginų fizinis pasyvumas turi įtakos jų fizinei parengčiai visais atžvilgiais sudėtingu paauglystės periodu. Tyrimu tikslas - įvertinti nesportuojančiu merginų fizinio parengtumo rodiklių kaitą nuo 12 iki 16 metų pagal Eurofito (1993) testų sistemą. Tyrime dalyvavo 36 merginos, esančios pagrindinėje sveikatos grupėje, niekur papildomai nesportuojančios, išskyrus dvi kūno kultūros pamokas per savaitę. Jų fiziniam parengtumui nustatyti buvo naudojami Eurofito testų sistemos testai, kurie buvo atliekami mokslo metų pradžioje (rudenį) ir mokslo metų pabaigoje (pavasarį) ketverius metus iš eilės. Gautų rezultatų analizė leidžia teigti, kad nesportuojančių merginų fizinis parengtumas nėra prastas lyginant su Lietuvos moksleivių fizinio pajėgumo rezultatais, pateiktais Eurofito referencinėse lentelėse. Merginų rezultatai, atliekant atskirus testus per ketverius tyrimo metus, pagerėjo (sėstis ir siekti, šuolis į tolį iš vietos, bėgimas šaudykle), tačiau fizinio parengtumo lygis nekito. Manoma, kad dvi kūno kultūros pamokos per savaitę mažai turi įtakos merginų-paauglių fizinio parengtumo kaitai, todėl kūno kultūros mokytojai ir tėvai turėtų daugiau dėmesio skirti moksleivių laisvalaikio praleidimo formoms, įvairiai skatinti jas sportuoti, naudoti paauglėms prieinamas ir patrauklias fizinio lavinimo priemones, siekiant tenkinti jų fizinius poreikius.
ENDecline of pupils’ health at comprehensive schools in the country, one of the most important goals for the whole physical education system, as well as the lessons of physical education is to develop students' physical characteristics, and to promote and increase physical activity. This work aims to examine how physical inactivity of girls affects their physical condition in all respects during a difficult period of adolescence. The objective of researches - to assess change of indicators of physical conditions of girls aged from 12 to 16 who do not go in for sports under EUROFIT (1993) Test System. The research included 36 girls from main medical group, who do not go in for sports anywhere, except for two physical education lessons per week. EUROFIT tests were used for determination of their physical condition, which were carried out at the beginning of school year (in autumn) and at the end of the school year (in spring) during four consecutive years. Analysis of the results obtained suggests that in physical condition of the girls who do not go in for sports is not bad compared to the results of physical condition of Lithuanian pupils presented in the reference tables of EUROFIT. Results of girls have improved when carrying out individual tests within four years of research (sit and try to reach, long jump from the place, running in shuttle), but the level of physical condition remained unchanged. It is believed that two physical education lessons per week have a low impact on change of physical condition of girls-teenagers, thus the teachers of physical education and parents should pay more attention to different ways for leisure forms of pupils to encourage them to engage in sport, the use attractive and available physical education tools for teenage girls to meet their physical needs.