Specialiosios pedagogikos studijų programos vertinimas : studijuojančiųjų požiūris

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Specialiosios pedagogikos studijų programos vertinimas: studijuojančiųjų požiūris
Alternative Title:
Evaluation of the study programme of special education: students' approach
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2007, Nr. 1 (16), p. 151-161
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami kai kurie studijų kokybės vertinimo aspektai, t. y. Šiaulių universiteto Socialinės gerovės ir negalės studijų fakulteto specialiosios pedagogikos studijų programos dieninio skyriaus trečio ir ketvirto kurso studentų požiūris į studijas: kaip studentai vertina įvairius studijų modulius ir pedagogines praktikas bei veiksnius, turinčius įtakos jų studijų kokybei. Tyrime dalyvavo 116 Šiaulių universiteto Socialinės gerovės ir negalės studijų fakulteto trečio ir ketvirto kurso dieninio skyriaus studentų, studijuojančių specialiosios pedagogikos studijų programą. Studentų nuomonių analizė rodo, kad jie iš esmės palankiai vertina savo pasirinktą studijų programą ir studijų kokybę. Tiek trečio, tiek ketvirto kurso studentai programinius studijų dalykus vertina labai gerai: daugumos modulių įvertis aukštas, artėjantis prie galimo absoliutaus teigiamo įvertinimo, išskyrus vieną - technologijų didaktiką. Įvairiais parametrais reikšdami nuomonę apie modulius studentai šiek tiek palankiau vertina tokius modulius, kaip: logopedija, protinės raidos sutrikimai, vaiko psichopedagoginis vertinimas, bendroji ir specialioji pedagogika. Tyrimo rezultatai patvirtino prielaidą, kad studentų vertinimai siejasi su subjektyviais veiksniais: studijų metais, studijų ir darbo derinimu, studijų programos pasirinkimo motyvacija. Studentų apklausos rezultatai liudija, kad beveik kas antras apklaustasis specialiosios pedagogikos programą pasirinko neturėdamas aiškesnės motyvacijos ir apsisprendimo.Reikšminiai žodžiai: Sludiji{programa; Studijų kokybės vertinimas; Specialusis pedagogas.

ENThis article analyzes some assessment aspects of education quality, i.e. attitude of full-time third and fourth-year students of Faculty of Special Education syllabus of Social Welfare and Disability Studies of Šiauliai University towards studies: how students assess various study modules and pedagogical practices, and the factors affecting the quality of their education. The research included 116 full-time third and fourth-year students of Faculty of Special Education syllabus of Social Welfare and Disability Studies of Šiauliai University whose study programme is special education. Analysis of students' opinions shows that they generally positive assess their chosen study syllabus, and study quality. Both the third and fourth year students assess the study syllabus subjects very well: the majority of modules got a high assessment, approaching the potential absolute positive assessment, except for one - technology didactics. Expressing their opinion on the modules via various parameters, the assessment of students a little more favourable for such modules as: speech therapy, disorders of mental development, psycho-educational assessment of child, general and special pedagogy. The results of research confirmed the assumption that assessments of students were associated with subjective factors: year of study, coordination of work and studies, choice motivation of study syllabus. Student survey results show that nearly one in two respondents chose special education syllabus without a clear motivation and determination.

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/16915
Updated:
2018-12-17 12:02:43
Metrics:
Views: 45    Downloads: 6
Export: