LTStraipsnyje analizuojamas negalių turinčių asmenų studijų Lietuvos aukštosiose mokyklose socioedukacinis demografinis portretas. Buvo keltas tyrimo klausimas: kiek neįgalių asmenų studijuoja aukštosiose mokyklose, kokiomis savybėmis jie pasižymi (pagal mokyklas, pagal studijų programas, pagal sutrikimus ir pan.)? Išsamiai pristatoma atlikto tyrimo metodologija ir tyrimo rezultatai. Analizuojamos besimokančių neįgaliųjų studijos Lietuvoje ir užsienyje (situacija, tyrimai ir tendencijos), akcentuojama neįgalių studentų registravimo ir apskaitos problematika, pristatomas studentų, turinčių negalę, demografinis profilis pagal tris demografinių kintamųjų grupes (bazinė demografinė neįgalaus studento charakteristika, negalės demografinė charakteristika ir socioedukacinė neįgalių studentų demografinė charakteristika). Tokiu būdu tyrime buvo ne tik atsakyta į klausimą, kiek neįgalių studentų studijuoja, tačiau ir identifikuotos jų socialinė, edukacinė bei demografinė charakteristikos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Studentai; Negalė; Universitetai; Profilis.
ENThe article deals with socio-educational demographic portrait of people with disabilities studying at Lithuanian higher education schools. The following question has been raised: How many disabled people study at higher education schools, what features they are characterized by (according to schools, study programmes, disorders, etc.)? Study methodology and results are presented properly. Studies of disabled students in Lithuania and abroad (situation, research and trends) are analysed, issues relating to recording and accounting of students with disabilities are emphasized, demographic profile of students with disabilities under three groups of demographic variables is presented (basic demographic characteristics of student with disabilities, demographic characteristics of disability and socio-educational demographic characteristics of students with disabilities). Thus, the study has not only given the answer to the question of how many disabled students study, but has also identified their social, educational and demographic characteristics.