Kritinį mąstymą skatinantys metodai ir matematika

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kritinį mąstymą skatinantys metodai ir matematika
Alternative Title:
Methods promoting critical thinking and math
In the Journal:
Pedagogika. 2001, 48, p. 116-124
Summary / Abstract:

LTMokyklose dažnai laikomasi nuostatos, kad skaičiavimo praktika ir pratybos – matematikos mokymo esmė. Vis dėlto ir mokslininkai, ir matematikos mokytojai pastebi, kad mokinius būtina supažindinti ir su jų gyvenime svarbiomis matematikos problemomis, padedančiomis konkrečiais būdais spręsti realius uždavinius. Straipsnio tyrimo objektu pasirinktas mokymosi būdų ir metodų taikymas per matematikos pamokas. Tyrimo tikslas – panagrinėti veiksmingai taikomų aktyvaus mokymosi būdų ir metodų galimybes ugdant matematinį mąstymą bei mokant kritiškai mąstyti. Straipsnyje nagrinėjamos įvairių metodų, skatinančių mokinių aktyvumą, lavinančių kritinį ir kūrybinį mąstymą, taikymo per matematikos pamokas galimybės. Taip pat trumpai aptariami mokymo būdai, minimos rekomenduojamos matematikos temos, kurias dėstant sėkmingai taikomi atskiri metodai. Tyrime taikyti metodai: mokslinės literatūros analizė, pamokų stebėjimas, individualūs pokalbiai. Atliktas tyrimas leidžia teigti, kad, pirma, pagrindine ugdymo tendencija tampa ne atkartojamų žinių gausinimas, o sąlygų sudarymas pačiam mokiniui patirti, išgyventi ir kurti. Antra, norint matematiškai mąstyti, būtina žinoti faktus, įgūdžius ir sąvokas, tokias strategijas bei procesus kaip vaizduotė, simbolika, diskutavimas, hipotezių kūrimas, apibendrinimas, klasifikavimas, interpretavimas. Trečia, matematikos mokytojai turėtų dažniau taikyti bendravimą ir bendradarbiavimą skatinančius mokymosi metodus, mokydami matematikos naudoti tyrimo, problemų sprendimo strategijas, kurios teiktų galimybes mokiniams savarankiškai numatyti mokymosi tikslus.Reikšminiai žodžiai: Kritinis mąstymas; Matematinis mąstymas; Mokymosi būdai; Matematikos mokymas; Critical thinking; Mathematical thinking; Learning methods; Mathematics teaching.

ENArticle deals with possibilities to use different kinds of methods and strategies which promote critical and creative thinking in math teaching. The author recommends some topics and teaching strategies, which were successfully applied in classrooms. Many people understand math as language, which serves for better understanding of subject content. The students are allowed to make mistakes and to learn from them for better understanding and problem solving in real life. The author suggests to think and to decide what specific aim the lesson has and what results the teacher seeks during the lesson. This important deccision has in common with teaching methods and strategies that teacher uses in the classroom. The article presents teaching methods, recommended by "Reading and Writing for Critical Thinking" project authors. The author of this article looks for opportunities to apply them in certain parts of math lessons. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/16857
Updated:
2018-12-17 10:52:50
Metrics:
Views: 143    Downloads: 36
Export: