LTStraipsnyje keliama nuolatinio mokymosi aktualumo problema: apibrėžiama aukštojo mokslo misija nuolatinio mokymosi sistemoje, analizuojama Europos Tarybos politika, nagrinėjami naujų informacinių technologijų naudojimo aukštajame moksle pranašumai bei problemos, taip pat pateikiamas struktūrinis nuolatinio mokymosi aukštojo mokslo sistemoje modelis. Atlikta analizė aukštojo mokslo misiją nuolatinio mokymosi sistemoje leidžia apibrėžti kaip informacinės visuomenės sukurtą būtinybę atsakyti į studijuojančiųjų nuolatinio mokymosi poreikius, o tam būtina formuoti atitinkamas aukštojo mokslo institucijas bei sudaryti sąlygas įsigyti atitinkamą kvalifikaciją mokantis netradiciniais būdais ir nestacionaria studijų forma, suformuojant atitinkamą nuolatiniam mokymuisi skirtą akreditacijos bei priėmimo į aukštąją mokyklą sistemą ir sudarant sąlygas studijuojantiems mokytis nuotoliniu būdu. Europos Tarybos nuolatinio mokymosi aukštosiose mokyklose politiką, orientuotą į visuomenės narių lygybės ir socialinio teisingumo siekimą, siūloma įgyvendinti organizuojant mokymąsi atsižvelgiant į studijuojančiųjų socialines galimybes bei mokymosi motyvus. Naujausių informacinių technologijų naudojimas aukštajame moksle leidžia padidinti nuolatinio mokymosi veiksmingumą, individualizuoti mokymą pagal turimas žinias ir gebėjimus, sudaro interaktyvaus mokymosi prielaidas, kita vertus, tiek dėstytojui, tiek studentui tenka prisitaikyti prie naujos mokymosi aplinkos. Straipsnyje pateikiamas struktūrinis nuolatinio mokymosi aukštojo mokslo sistemoje modelis, atsižvelgiantis į šiuos komponentus: mokymąsi pagal poreikius ir interesus, pagal gebėjimus ir siekius, pagal socialines galimybes.
ENThe article raises the problem of the relevance for continual learning: the mission of higher education in continual learning system is defined, policies of Council of Europe is analysed, advantages and problems of the use of new information technology in higher education are examined, as well as a structured model for continual learning within the system of higher education is presented. Accomplished analysis allows the mission of continual learning within the system of higher education to be defined as the need created by the information society to respond to the needs of students for continual learning, which thereto requires the formation of corresponding higher educational institutions and the conditions for the acquisition of relevant skills while learning in form of non-traditional and nonstationary studies through the formation of appropriate system of accreditation intended for continual learning and admission to the higher educational institutions and the creation of conditions for distance learning. It is suggested to implement the policy of Council of Europe for continual learning in institutions of higher education oriented towards the pursuit of equality of public members and social justice via the organization of learning according to social potential and social considerations of students. The use of modern information technologies in higher education enables to increase the effectiveness of continual learning, to individualize training in accordance with the knowledge and skills, makes assumptions for interactive learning; on the other hand, both the lecturer and the students have to adapt to a new learning environment. This article presents a structured model for continuous learning in higher educational system, taking into account the following components: learning according to the needs and interests, according to the skills and aspirations and according to the social expectations.