LTStraipsnyje nagrinėjamas chemijos olimpiadų dalyvių požiūris į pagrindinius mokymosi dalykus (lietuvių, užsienio kalbas, matematiką, fiziką, biologiją, chemiją), remiantis 38-osios Lietuvos moksleivių chemijos olimpiados (2000 m.) mokinių ir chemijos mokytojų anketinės apklausos medžiaga. Duomenų rinkimui taikyta anketinė apklausa: naudotos dvi anketos, sudarytos pagal TIMSS studiją. Klausimyno turinį sudarė klausimai apie chemijos olimpiadų dalyvių mokymosi rezultatus, požiūrį į mokomuosius dalykus, į mokymąsi, dalyvavimo chemijos olimpiadose motyvaciją, profesinių ketinimų ateities perspektyvą ir moksleivių ruošimo (-si) chemijos olimpiadai problematiką. Kiekvieną klausimą respondentas įvertino pagal Likerto skalę. Statistiškai duomenis apdoroti naudojant PAULA statistinę programą. Tyrime dalyvavo 9 devintų, 36 dešimtų, 33 vienuoliktų ir 40 dvyliktų klasių moksleivių. Į anketos klausimus atsakė 34 mergaitės ir 84 berniukai, 46 mokytojos ir du mokytojai. Nustatyta, kad 51,28 proc. chemijos olimpiadų dalyvių pagrindinių mokomųjų dalykų (lietuvių kalbos, užsienio kalbos, matematikos, fizikos) žinios vertinamos 7-10 balų, o chemijos - 9-10 balų. 98,29 proc. olimpiadų dalyvių chemija - mėgstamiausias mokomasis dalykas. Be to, tikslieji ir gamtos mokslai chemijos olimpiadų dalyviams įdomesni nei humanitariniai. Chemijos mokymosi sėkmę lemia noras suprasti gamtos reiškinius, įgyti gerus chemijos žinių pagrindus. Geri chemijos mokymosi rezultatai turi didelę įtaką moksleiviams pasirenkant gyvenimo kelią. 56,92 proc. olimpiadų dalyvių žada studijuoti chemiją ar artimą jai specialybę.Reikšminiai žodžiai: Chemijos olimpiados dalyviai; Požiūris į mokymąsi.; The participans of chemistry olipiads; Attitude to learning.
ENThe aim of this paper is to evaluate the progress and attitude to learning chemistry among olympiads participants. The research was conducted among the participants of 38th Lithuanian Pupils' Olympiad of Chemistry which took place in April, 2000. On the basis of this research it can be concluded that the knowledge in principal subjects (mathematics, physics, foreign language and Lithuanian) of 51,28% of participants is graded 7-10 points and that of chemistry is graded 9-10. 98,29% of participants consider chemistry to be their favourite subject and exact and natural sciences to be more interesting than humanitarian ones. A successful learning of chemistry is determined by pupils' aim to understand nature phenomena properly and to gain better knowledge of chemistry. Good chemistry learning results directly influence students" choice of their way of life. 56,92% of the olympiad participants are planning to study chemistry or other subjects related with it. [From the publication]