LTStraipsnyje aptariamas Vinco Mykolaičio-Putino ir Juozo Tumo-Vaižganto kelias į kunigystę. Analizuojami kultūriniai ir psichologiniai veiksniai, paskatinę rinktis šią įpareigojančią ir žmogaus gyvenimą suvaržančią profesiją. Remiantis įvairiais autobiografiniais žanrais (autobiografija, atsiminimais, laiškais, autobiografiniu romanu) atskleidžiama kunigo sutana vilkinčio Vaižganto vidinė laisvė ir Putino nuolatinė kova prieš išorės suvaržymus, kuri buvo prielaida įtvirtinti jo vidinę laisvę kūryboje. Straipsnio autorės nuomone, Vaižgantas, sąmoningai priėmęs kunigystės kelią, sąmoningai išlaikęs ištikimybę savo asmeniniams ir esminiams krikščionybės principams ir vertybėms, atskleidė savo vidinės laisvės kainą. Straipsnio autorė teigia, kad Vaižgantas ir Putinas nuėjo skirtingą išsilavinimo kelią:Vaižgantas sugebėjo išlaisvinti savo vidaus pasaulį likdamas kunigu, Putinas kunigystės gniaužtus laikė absoliučiai neįmanomus jo savasties sklaidai. Tačiau atsiminimai liudija, kad santuoka ir kasdienybė jį taip pat varžė. Poezijoje Putinas darėsi vis labiau autentiškas, drąsus ir tikras, taigi laisvas, ko niekada nemokėjo ir neišdrįso įvykdyti gyvenime.Reikšminiai žodžiai: Kunigystė; Tapatybė; Sąmoningumas; Autobiografiniai žanrai; Priesthood; Identity; Consciousness; Autobiographical genres.
ENThe article discusses the road to priesthood of Vincas Mykolaitis-Putinas and Juozas Tumas-Vaižgantas. Cultural as well psychological factors that had encouraged the two men to choose this binding and restricting profession are analyzed. On the basis of various autobiographic genres (e.g. autobiographies, memoirs, letters, autobiographic novels) the inner freedom of Juozas Tumas-Vaižgantas in a priest's cassock and the constant struggle of Vincas Mykolaitis-Putinas against exterior restrictions that nevertheless were essential in his striving for creative freedom are revealed. [From the publication]The article discusses Vincas Mykolaitis-Putinas and Juozas Tumas-Vaižgantas ways to the priesthood. The article analyses cultural and psychological factors that drove then to chose this binding and restrictive speciality. On the basis of various autobiographical genres (autobiography, memories, letter, autobiographic novel), the author discloses internal freedom of Vaižgantas, who wearied priest’s soutane, and continuous fighting against external restrictions, that became preconditions for consolidating his internal freedom in his creations, of Putinas. In the opinion of the author, Vaižgantas, who consciously chose the way of priesthood and consciously remained loyal to his personal and essential Christian principles and values, disclosed the price of internal freedom. The author of the article maintains that Vaižgantas and Putinas passed different education: Vaižgantas was able to free up his internal world in priesthood, while Putinas hold the priesthood absolutely impossible for the development of his personality. However, memories witness, that marriage and everyday life also restricted him. In poetry, Putinas became more and more authentic, brave, and true, and thus free, like he was not in real like.