LTSocialinė pedagogika, socialinė edukologija, socialinis darbas Lietuvoje yra dar gana naujos ir nepakankamai ištyrinėtos edukologijos mokslo šakos, kurias šiuo metu plėtoti yra svarbu rengiant specialistus - socialinius pedagogus, socialinius darbuotojus, taip pat mokytojus. Socialinis darbas - kompleksinė veikla, tad ją reikia nagrinėti atsižvelgiant į šiuolaikinius politinius socialinius, ekonominius, edukacinius, sveikatos apsaugos ir kitus pokyčius Lietuvoje. Straipsnyje bandoma atskleisti ideologinius ir pasaulėžiūrinius, politologinius, sociologinius, psichologinius, pedagoginius, medicininius (sveikatingumo) socialinio darbo pagrindus, be kurių neįmanomas socialinio darbo, kaip mokomosios disciplinos, dėstymas ir socialinio darbo specialistų veiklos tobulinimas. Straipsnyje analizuojama socialinio darbuotojo veiklos specifika, tačiau darbas pirmiausia skiriamas socialiniams pedagogams. Prieinama išvados, kad socialiniam darbui, kaip atskirai ir aktualiai mokslo bei praktinės veiklos sričiai, įsitvirtinti ir plėstis Lietuvoje reikia tam tikro pagrindo, leidžiančio apimti ir vertinti visą socialinių reiškinių įvairovę (įstatymus, institucijas, valdymo formas, žmonių santykius, gyvenimo būdą, nuostatas, vertybes, poelgius ir panašiai).Reikšminiai žodžiai: Socialinis darbas; Pedagogas.; Social work; Pedagogue.
ENIn Lithuania, social pedagogy, social educology, and social work are new and poorly researched areas of educology science, whose development is important preparing such specialists and social pedagogues, social specialists, and teachers. Social work is complex activity, thus it should be analysed taking into account contemporary political, social, economic, educational, health care, and other changes in Lithuania. The article aims to disclose ideological and worldview, politological, sociological, psychological, pedagogical, medicinal (health care) bases of social work necessary for teaching social work as study subject and training social work specialists. The article analyses specifics of social work, but, first of all, the article is aimed at social pedagogues. The author concludes that the establishment and the development of social work, as independent and relevant scientific and practical activity branch, requires certain basis that would allow involving and evaluating all variety of social phenomena (laws, institutions, management forms, human relations, life styles, attitudes, values, behaviour, etc.).