LTStraipsnyje nagrinėjamas religinis vyresniųjų paauglių dvasinio tapsmo aspektas. Keliamas tikslas nustatyti vyresniųjų paauglių religinio susipratimo ypatumus: atskleidžiamas vyresniųjų paauglių požiūris į Dievą, Bažnyčią bei tikėjimą, tiriami vyresniųjų paauglių religiniai išgyvenimai, nustatomi vyresniųjų paauglių savo religinio elgesio vertinimai. Tyrime dalyvavo 255 septintų, aštuntų ir devintų klasių moksleiviai. Atlikta rezultatų analizė leidžia teigti, kad sutampa vyresniųjų paauglių pasaulėžiūrinis apsisprendimas ir jų požiūris į tikėjimą, Dievą ir Bažnyčią. Asmenišką santykį su tikėjimu, Dievu ir Bažnyčia išsako 16,6 proc., teigiamą neapibrėžtą - 35,8 proc., o nepakankamą, dvejojantį - 22,5 proc. tyrime dalyvavusių paauglių. Vyresnieji paaugliai aukščiausiai vertina tiesioginius santykius su Dievu bei netiesioginius santykius su Bažnyčia, o daugiausiai dilemų kelia Bažnyčios veikla ir tikėjimas. Stabiliausi religiniai išgyvenimai moksleivių, pasiekusių asmenišką santykį su Kūrėju. Kitų lygių išgyvenimai priklauso nuo situacijos. Tiesiogiai vertindami savo jausmus, paaugliai dažniausiai nurodo nepakankamą lygį (42,7 proc.), bet, lyginant religinius išgyvenimus su kitais jausmais, tiek pat moksleivių skiria jiems žemiausius rangus. Vertindami savo poelgius, daugiausia paauglių mano, kad jiems pasiseka (40,7 proc.) ar nelabai pasiseka (37,5 proc.) religingai elgtis.Reikšminiai žodžiai: Paaugliai; Religinis susipratimas; Dvasingumas; Teenagers; Religious feelings; Spiritual development.
ENPersonal relations reveal the personal spirituality as a transcendental potency. In this article the religious aspect of the relations of elder teenagers is discusccd in various levels (mental, emotional and behavioural). The positive attitude towards attiudc towards belief in God or Church was characteristics to aprox. 3/4 of the teenagers in our research, but only 16,6% of them had already reached the stage of the personal faith. This proportion remains unchanged also if measured in the field of the religious feelings. However, the range of indifcrcntial (18,6%) or active antircligious (7,2%) attitudes falls down twice if based on the evaluations of own acts. This is a base for hopeful conclusions about the religious aspect of the spiritual development of the teenagers. [From the publication]