LTStraipsnyje kalbama apie viešosios politikos įtaką pilietiškumo raidai didėjant visuomenės diversifikacijai ir veikiant kūrybinėms industrijoms bei spektaklio visuomenei. Visuomenės įvairovė siejama su bendruomenių, subkultūrų, etninių ir religinių grupių raida, jų gebėjimais ir poreikiu atstovauti savo viešiesiems interesams. Daugeliui subkultūrų būdingi tam tikri pilietinio dalyvavimo ir rezistencijos bruožai. Kitaip tariant, šiuolaikiniai ekonominiai ir socialiniai subkultūracijos procesai numato Kito arba transgresyviojo subjekto atsiradimą bei egzistavimą. Kito pilietiškumas yra alternatyvus pilietiškumas. Subkultūrų viešuosius interesus bei poreikius legitimuoja ne vien kultūrinės įvairovės, bet ir pilietiškumo bei vykdomos politikos pliuralizmo argumentas. Tai reiškia, kad modernioji visuomenė prisideda prie alternatyvaus pilietiškumo plėtros, o viešieji intelektualai kuria alternatyvaus pilietiškumo diskursus. Transgresyvusis subjektas vietoje misionieriškų misijų renkasi kūrybišką tapatybės bei simbolinių pasaulių konstravimo veiklą, priešinasi suvienodinimui, rutinai, totalinėms ideologijoms bei stabiliems nacionaliniams identitetams. Šie alternatyvaus pilietiškumo poreikiai taip pat sietini su interkultūralizacijos, multikultūralizmo, tinklinės visuomenės raidos, glokalizacijos, individuacijos fenomenais.Reikšminiai žodžiai: Subkultūros; Bendruomenės; Transgresyvusis subjektas; Rezistencija; Stilius; Skonis; žaidimas; Individuacija; Subcultures; Communities; Transgressive subjekt; Resistance; Style; Taste; Game; Individution.
ENThe article is devoted to the problem of alternative citizenship in the sphere of policy on the basis of subcultural and community analysis. […] Modern Lithuanian philosophers as well as world philosophical movement prepare conditions for social, cultural legitimizing of the Other. First of all it is the ethnic, gender and subcultural Other. Legitimation of subcultural public interests and their needs could be interpreted not only in the horizon of cultural diversity, but also as a plurality of citizenship and policy. Different ideologies, parties, political and local communities, types of interests, NGO, imagined communities, subcultures develop various public demands, identity needs, a diversity of world feelings and interpretations. This means that modern society contributes to alternative civic activities, and modern public intellectuals prepare discourses on it. The Other's civic expressions destroy the routine, the mainstream discourses. The Other today is the representative of the subculture alternative and independent community or just a transgressive subject. Unfortunately, many of representatives of state government, local municipalities, traditional parties try to neglect or forbid the activities to increase Otherness. However, the modern economic, cultural process of subculturalization presupposes development or even production of Otherness. It is the reason to call the citizenship of the Other as an alternative citizenship. [From the publication]