Lietuvos meninės produkcijos integracija į Europos simbolinių prekių rinką

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos meninės produkcijos integracija į Europos simbolinių prekių rinką
Alternative Title:
Integration of Lithuanian artistic production to European market of symbolic goods
Summary / Abstract:

LTStraipsniu siekiama atskleisti pagrindines pastarojo dešimtmečio Lietuvos meno eksporto ypatybes. Turint galvoje, kad įvairių meno šakų situacija tarptautinėje meno rinkoje nevienoda, kaip ir jų specifika, analizei buvo pasirinktos literatūros, teatro ir dailės sritys. Norėta parodyti, kokį poveikį kūrybos principams ir menininko savivokai turi siekis užimti tam tikrą poziciją (patekti ir įsitvirtinti) tarptautiniame meniniame lauke bei bendroje europinėje ar regioninėje meno rinkoje, įgyti tarptautinį pripažinimą. Per ilgą laiką susiformavusių autonomiškų kultūros laukų gyvavimą trikdo vis labiau įsiviešpataujantys liberaliosios ekonomikos ir rinkos dėsniai. Nagrinėjant šias problemas buvo pasirinktas retrospektyvinis įžvalgų principas. Todėl pirmiausia glaustai aptariamas renesanso Europoje atsiradęs reiškinys Respublica Litteraria Europaea, po to nagrinėjamos šiuolaikinės jo modifikacijos, ir, pagaliau, Lietuvos literatūros, teatro ir dailės produkcijos eksporto ypatybės.Reikšminiai žodžiai: Respublika Litteraria; Meninis laukas; Meno rinka; Lietuvos meninė produkcija; Globalizacija; Kultūrinis bendradarbiavimas; Artistic field; European market of art; Lithuanian artistic production.

ENThis article deals with processes in international market of art and integration of Lithuanian artistic production to European market of symbolic goods. Contemporary international market of art is not an interaction of national communicating fields: international market of symbolic goods is the global market. Analyzing contemporary export of Lithuanian cultural production is emphasized the principal position - art and artists are acting in the regime of singularity. Author uses historical and sociological approaches. The notion of artistic field differs from market of art. Observation of development of art world in Europe reveals the rules of liberal globalization, which dominate in international artistic field. Art becomes an image and representative of the state, way of competition in international, inter-regional fields and instrument of political domination. An export of Lithuanian cultural production is related to the problem of standartization and unification. Economical and political principles imposed on artistic field direct cultural production to the large scale - commercial pole of artistic production, to the mass consumption and make influence to preserving Lithuanian national identity. The article focuses on export of Lithuanian literature, theater and visual arts, which have different possibilities in European market of art. [From the publication]

Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/16607
Updated:
2020-08-14 10:19:32
Metrics:
Views: 21
Export: