LTNagrinėjamas studentų savarankiškas darbas mokantis užsienio kalbų baigiamajame darbo etape. Nagrinėti šią temą VGTU sąlygomis yra gana problemiška, kadangi užsienio kalboms mokyti šioje aukštojoje mokykloje skiriama mažiausiai valandų lyginant su kitomis Lietuvos aukštosiomis mokyklomis - tik keturi semestrai - verslo vadybos fakulteto studentams ir du semestrai - visų kitų fakultetų studentams. Būtent todėl yra gana sunku išskirti baigiamąjį užsienio kalbų mokymosi etapą. Tai įmanoma padaryti tik Verslo vadybos fakultete, nes čia užsienio kalbų mokomasi dvejus metus, t. y. keturis semestrus. Todėl darbe apsistota ties verslo vadybos fakulteto studentų kontingentu, nes čia galima išskirti baigiamąjį kalbų mokymo etapą. Siūlytina tokia šio fakulteto užsienio kalbų mokymo programos struktūra: pirmas ir antras semestrai - pirmasis darbo etapas, trečias semestras - antrasis etapas ir ketvirtas semestras - baigiamasis etapas. Pirmasis darbo etapas yra visų kalbinės veiklos rūšių, t. y. kalbant, skaitant, rašant ir klausant, pagrindinių mokėjimų ir įgūdžių ugdymas. Antrasis etapas būtų skirtas profesionaliai orientuotam kalbos mokymui. Pagaliau baigiamasis etapas, t. y. ketvirtas semestras, skirtas savarankiškam darbui. Jo metu dėstytojas turi parengti studentus, kad jie sugebėtų vartoti užsienio kalbą kaip profesinės komunikacijos priemonę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Savarankiškas užsienio kalbos gebėjimų tobulinimas; Profesionaliai orientuotos kalbos; Mokymas; Skaitymo rūšių pobūdis; Kalbos recepcija ir reprodukcija; Mokomosios programos ir instrukcijos; Independent improvement of foreign language skills; Teaching of a professionally oriented language; Types of reading; Reception and reproduction of the language; Teaching programmes and instructions.
ENThe paper considers the problem of independent work while learning a foreign language at the final stage. The following aims of independent work are emphasired in the article: teaching students to use a foreign language in their professional activity, developing students abilities and skills to improve their knowledge of a foreign language on their own. Analysing the problem of independent work, the conclusion has been drawn that appropriate methods mainly consisting of complex measures of teaching control should be developed. The structure of the above complex in discussed and the methodical principles of developing the abilities and skills of independent work are presented. [From the publication]