LTStraipsnyje pateikiama kalbos mokymosi motyvacijos samprata bei aptariamos svarbiausios užsienio kalbų mokymosi motyvacijos teorijos bei atlikti tos temos tyrimai. Tyrimo objektas yra studentų užsienio kalbos mokymosi motyvacija ir mokymosi metu patiriami išgyvenimai. Tyrimo tikslas - atskleisti studentų užsienio kalbos mokymosi motyvaciją ir nustatyti jos sąsajas su patiriamais išgyvenimais. Tyrime buvo apklausti 335 penkių Lietuvos universitetų studentai, analizuoti jų atsakymai į atvirus bei uždarus klausimus apie mokymosi motyvaciją bei emocinius išgyvenimus. Dominuoja motyvai, darantys poveikį išorinei užsienio kalbos mokymosi motyvacijai. Studentams reikšmingesnės instrumentinės orientacijos (kalbos dėmuo), o kalbų mokymasis dažniau siejamas su ateities perspektyvomis. Tuo tarpu privalėjimas gauti įskaitą, išlaikyti egzaminą nevaidina labai svarbaus vaidmens. Atskleisti studentų emocinės būsenos mokantis užsienio kalbų ir motyvų, žadinančių išorinę bei vidinę mokymosi motyvaciją, sąlyčio taškai rodo, kad noras nuvykti į šalį, kurios kalbos mokomasi, ir siekis komunikuoti užsienio kalba skatina domėjimąsi kalba, padeda išvengti nerimo pratybose. Be to, malonumo pojūtis, atsirandantis mokantis užsienio kalbų, žadina pasitenkinimo šia veikla išgyvenimus, o tai užkerta kelią abejingumui. Akivaizdu, kad mokymasis respondentams daug dažniau teikia teigiamų emocijų. Neigiami pojūčiai siejasi su baime kalbėti užsienio kalba. Nustatyti statistiškai reikšmingi mokymosi motyvacijos skirtumai pagal lytį. Moterys yra mažiau abejingos užsienio kalbos mokymuisi ir rečiau nei vyrai nuobodžiauja mokydamosi kalbų.Reikšminiai žodžiai: Mokymosi motyvacija; Užsienio kalbos mokymosi motyvacija; Emocinė savijauta.
ENThe article presents the learning to learn concept and gives an overview of the most relevant foreign language motivation theories. The research revealed that the motives having an impact on external foreign language motivation are the domineering ones. It is obvious that students' instrumental orientation is more significant, foreign language learning being more frequently associated with future prospects, whereas the obligation to receive a credit or to pass an exam are not considered to be of great importance. The research analysis showed correlation between students' affective level of learning a foreign language and the motives stimulating their external and internal learning motivation. It has become obvious that the desire to visit a foreign country, the language of which is being studied, as well as the aim to communicate in that language encourage students to get interested in it and help them avoid anxiety during language classes. Besides, the satisfying feeling emerging in the foreign language learning process adds to one's fulfilling experience and this in its own turn prevents indifference. It is evident that foreign language learning inspires more positive emotions to the respondents while the negative ones are more likely to be caused by the fear of speaking a foreign language. Statistically important differences have been found in learning motivation according to gender. Women are found to be less indifferent to foreign language learning, they are less bored in the learning process. [From the publication]