LTKasmet dėl įvairių (objektyvių ar subjektyvių) priežasčių nemaža dalis vaikų netenka tėvų globos ir yra apgyvendinami globos namuose, tai yra aplinkoje, kurios vaikas iki tol nežinojo, niekada anksčiau nepažino ten gyvenančių ir dirbančių žmonių. Šiame straipsnyje nagrinėjami globos namuose gyvenančių vaikų mokymosi sunkumai, mokymosi motyvacijos problemos, aptariami minėtų problemų sprendimo reikšmingi aspektai. Globos namuose gyvenančio vaiko emocinė būsena, jų santykis su mokytojais mokykloje, pastarųjų inicijuota ugdymo proceso dinamika leidžia apibrėžti bešeimių vaikų asmeninių tikslų siekimo ir mokymosi sąsajas bei padeda tiksliau identifikuoti išorinių ir vidinių veiksnių įtaką mokymosi motyvacijai. Tyrimo tikslas - išanalizuoti vaikų globos namų auklėtinių mokymosi motyvacijos problemą ir jos sprendimo galimybes vaikų globos namuose. Tyrimo rezultatai: tyrime dalyvavo 142 vaikai, gyvenantys vaikų globos namuose, kurie yra įkurti Klaipėdos ir Telšių apskrityse. Tyrimo rezultatai rodo, kad šiek tiek daugiau nei 92 proc. tyrime dalyvavusių vaikų į globos namus pateko būdami mokyklinio amžiaus. Pasikeitusi aplinka lemia problemų mokymosi procese raišką: pamokų praleidinėjimas, namų darbų neatlikimas, nesutarimai su mokytojais ar klasės draugais, mokymosi rezultatų prastėjimas ir panašiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Globos įstaigos; Mokykosi motyvacija; Vaikas.; Foster home; Learning motivation; Child.
ENChildren living in a foster home are used to express their emotions more vividly than other children. They are experiencing the feeling of loss all the time because of the separation with their parents which causes the seeking of close communication with their contemporaries and pedagogues from the foster home to satisfy the need of feelings of closeness. Emotions and feelings of foster home's pupils also participate in their educational situations. That's why it is hard to reveal successful studying opportunities of children who are temporally or forever isolated from their parents. Continual thinking of past (living with parents) and present (living in a foster home) situations doesn't let children living in a foster home to enjoy the studying fully because commonly their personal connection to what they're learning is weak. On the other hand the attention should be drawn to the fact that unwilling to study is not the expression of need (there is no need of studying) but the result of attitude to studying. The research purpose: to analyse children's from foster home studying motivation problem and its solution possibilities in a foster home. Respondents: 142 children from foster homes in Klaipėda's and Telšiai regions participated in a research. The results of the research show that a most 93% of research participators came to foster home when they were of their school age. All these respondents indicate that changes in their living environment (leaving home and starting to live in a foster home) caused some problems related to their studying process. Missing classes (53.5%) is one of the main problems attending studying process. [From the publication]