LTStraipsnyje aptariamas darbo biržos profesinio mokymo įstaigų vadovų požiūris į profesijos mokytojo bendrąsias kompetencijas: planavimo, organizavimo, nuolatinio mokymosi, metodinę. Apklausti 56 šalies darbo biržos profesinio mokymo įstaigų vadovai (ši imtis sutampa su generaline aibe). Tyrime atsižvelgta į respondentų socialinius ir demografinius požymius. Straipsnyje aptariama bendrųjų kompetencijų svarba vykdant profesinį rengimą, atskleidžiamas faktinis šių kompetencijų naudojimo lygis. Nustatytas bendrųjų kompetencijų aktualumo augimas. Apklausos duomenimis, svarbiausios profesijos mokytojų kompetencijos, lemiančios edukacinės veiklos efektyvumą, yra nuolatinio mokymosi ir metodinė kompetencijos, o tuo tarpu profesijos mokytojai geriausiai yra įvaldę planavimo kompetenciją. Išryškinamas prieštaravimas tarp kompetencijų poreikio ir faktinės pedagoginių kompetencijų įvaldymo situacijos. Aukštąsias ir aukštesniąsias mokyklas baigusių vadovų požiūrių į kompetencijų svarbą profesinio rengimo praktikoje skirtumas statistiškai nepatvirtintas, tačiau nustatyti skirtumai vertinant nuolatinio mokymosi kompetenciją. Skirtingą darbo stažą, kvalifikacinę kategoriją įgijusių profesinio mokymo įstaigų vadovų požiūris į profesijos pedagogų kompetencijų įvaldymą statistiškai reikšmingai nesiskiria. Nustatyti kai kurie lyties ir amžiaus skirtumai vertinant požiūrį į kompetencijas. Pabrėžiama išskirtinė nuolatinio mokymosi kompetencijos reikšmė.Reikšminiai žodžiai: Kompetencija; Planavimas; Organizavimas; Nuolatinis mokymasis; Poreikis.; Competence; Planning; Organization; Continuous; Learning; Demand.
ENThe promoting of the generic competencies of the vocational teachers is a relevant issue in information society. The generic competencies providing the opportunity of working in various areas makes them significant in theory and practise of vocational training. From the point of the development of these competencies more and more attention is paid towards the functional learning conception involving the competency of planning, the organizational competency, the methodical competency, the competency of continuous learning. The authorities of the vocational training institutions have evaluated the need of these competencies. The data of research shows that the competency of planning as well as methodical competency is of significant importance. The authorities of the vocational training institutions have also evaluated the teachers' possessions of the distinguished competencies. The vocational teachers' competency of planning is claimed to be at the high level while the competency of continuous learning and methodical competency is at a low level. Consequently, the inconsistency of the need of the competencies and the possession of the competencies is observed. The competency of continuous learning has some exclusive features. The need of this competency is of great importance whereas the possession of it is relatively small. Furthermore, from the aspect of the respondents' education and gender the significantly important differences are observed in the attitude towards the competency of continuous learning. […]. [From the publication]