Lietuvių kalbos kaip svetimosios mokymas (-is) ir sociokultūrinis kontekstas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvių kalbos kaip svetimosios mokymas (-is) ir sociokultūrinis kontekstas
Alternative Title:
Sociokultural context in teaching Lithuanian as a second language
In the Journal:
Santalka. 2006, t. 14, Nr. 4, p. 4-11
Summary / Abstract:

LTLietuvai įstojus į Europos Sąjungą (ES), atsirado galimybių siekti, jog šalies mokslinė kompetencija ir specialistų rengimas pasiektų Europos lygį ir pradėtų konkuruoti atviroje ES darbo rinkoje. Todėl aukštosioms mokykloms nepaprastai svarbu išnaudoti visas ES ir jos valstybių teikiamas galimybes bendradarbiaujant su užsienio partneriais ir aktyviai dalyvaujant Lietuvai atsivėrusiose tarptautinėse programose, tokiose kaip aukštojo mokslo programa SOCRATES ir jos paprogramė ERASMUS. Naudojant šių programų lėšas šimtams Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų sudaromos sąlygos didinti ne tik profesines kompetencijas, bet ir plėsti kitų kalbų įgūdžius bei perimti įvairias kultūras. Taigi pagal tarptautinę dėstytojų ir studentų mainų programą į Lietuvos aukštąsias mokyklas kiekvienais metais atvyksta dešimtys studentų ir dėstytojų užsieniečių, kuriems Lietuvoje taip pat turi būti sudarytos galimybės gauti geriausios kultūrinės, švietėjiškos ir kalbinės patirties. Daugelis iš atvykusiųjų į Lietuvą studentų vienu iš pasirinktųjų studijuoti dalykų nurodo lietuvių kalbos studijas. Vadinasi, iškyla klausimas, kaip organizuoti lietuvių kalbos studijas neilgam laikui atvykusiems užsieniečiams, kad jiems šios studijos būtų įdomios, naudingos ir įsimintinos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Sociokultūra; Lietuvių kalba kaip svetimoji; Komunikacinis metodas; Socioculture; Lithuanian as a second language; Communication method.

ENAs Lithuania joined European Union (EU), there is an opportunity to reach a higher level of scientific knowledge. Therefore, it is extremely important to use all chances in communicating with international programs like Socrates and Erasmus. These programs provide ability to strengthen not only professional competence, but also foreign language skills and understanding different cultures. Every year students and teachers come to universities of Lithuania, so there must exist the best circumstances to achieve cultural, educational and linguistic experience. A lot of foreign students in Lithuania choose to study the Lithuanian language. Therefore it is important to organize the studies of the Lithuanian language in a way that it would be interesting and useful. The survey has show at students that come under Socrates Erasmus student exchange programme should be introduced to cultural awareness and competencies rather than to grammar patterns. There should be more emphasis on teaching functional language. The Lithuanian language teachers faced with the lack of modern course books for foreign students that would cater the needs of those students, teaching functional language and introducing to socio cultural issues. Therefore there is a strong demand to compile and publish a new updated and modern textbook for the Lithuanian language learners. Modern language teaching is the way to socio cultural awareness and teaching cultural values. Teaching culture is one of the most important aspects of the Lithuanian language teaching in modern and open society. [From the publication]

ISSN:
1822-430X; 2351-714X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/16180
Updated:
2020-08-01 16:17:01
Metrics:
Views: 63    Downloads: 19
Export: