LTStraipsnyje analizuojami mokytojų, ugdančių matematikai gabius vaikus, pedagoginių kompetencijų poreikiai. Empirinio tyrimo metu, taikant anketinės apklausos metodą, bandyta nustatyti pedagogines problemas, su kuriomis susiduriama ugdant matematikai gabius vaikus. Analizuojant tyrimo rezultatus nustatyta, kad dauguma mokytojų matematikai gabių mokinių atpažinimą sieja su kasdienine pedagogine patirtimi, sukaupta per pamokas. Dažniausiai ugdomos matematikai gabių mokinių savarankiško darbo kompetencijos. Mokytojų nuomone, organizuojant tokių mokinių ugdymą, jiems trūksta pedagoginės informacijos apie gabius vaikus: metodinės medžiagos, metodinių seminarų, išorinės motyvacijos (finansinio atlygio, tėvų suinteresuotumo), vadybinių kompetencijų (laiko paskirstymas). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Matematikai gabus vaikas; Ugdymo technologijos; Ugdymo metodai; Pupils gifted in mathematics; Educational technologies; Educational methods.
ENThe article analyses the needs of the teachers who teach pupils gifted in mathematics for educational competencies. In the empirical study applying the ąuestionnaire method it was attempted to identify educational problems teaching pupils gifted in mathematics. The analysis of the results of the study disclosed that the majority of teachers relate the identification of pupils gifted in mathematics to daily educational experience accumulated during the lesson. Most often the competencies of independent work of pupils gifted in mathematics are developed. In the teachers' opinion they lack educational information about gifted pupils: methodical materials, methodical seminars, external motivation: fmancial reward, parents' interest and managerial competencies (allocation of time, budget) organising such pupils' education. [From the publication]