LTSocialinio darbo profesijos pasirinkimo motyvai mažai tyrinėti. Akivaizdi jų svarba sudėtingame tiek profesijos pasirinkimo, tiek rengimo procese. Pateikiama keturių aukštųjų mokyklų: Vilniaus universiteto, Kauno Vytauto Didžiojo universiteto, Šiaulių ir Utenos kolegijų pirmo kurso 256 studentų, pasirinkusių socialinio darbo studijų programą anketinės apklausos rezultatų analizė. Atsižvelgiama į keturiuose Europos universitetuose atlikto tyrimo rezultatų išvadas. Nustatyti pagrindiniai pirmo kurso studentų socialinio darbo studijų programos pasirinkimo motyvai. Kolegijų studentų pagrindiniai motyvai: dirba socialinį darbą; domisi žmonių psichologija, mėgsta bendrauti; patinka ši profesija, neįstojo kur norėjo. Universitetų studentų pagrindiniai motyvai: tiko egzaminų balai; tai besiplėtojanti ir kilni profesija, galima pritaikyti žinias savo gyvenime. Iškelta hipotezė dalinai pasitvirtino, nes dalis studentų socialinio darbo studijų programą renkasi skatinami prosocialių tendencijų: domisi psichologija, mėgstu bendrauti su žmonėmis. [Iš leidinio]
ENThe motives for choice of a social labour profession are still little studied. Their importance in the complex process of both the choice of profession and the training is obvious. The analysis of the results of the questionnaire survey of 256 first-year students of four higher educational institutions: Vilnius University, Kaunas Vytautas Magnus University, Šiauliai and Utena colleges, who have selected the social labour studies programme, is presented. The conclusions of the results of the survey, performed at four European universities are referred to. The main motives for the choice of the social labour studies programme by first-year students were identified. The main motives among college students: performing social labour, interest in people’s psychology, pleasure in socializing, liking of the profession, failure to enter another educational institution. The main motives among university students: the examination grades, suitable for entering, the awareness of the developing and noble profession, the ability to apply the obtained knowledge in own life. The raised hypothesis partially proved itself, since a part of the students choose the social labour studies programme being encouraged by the pro-social trends, i. e. taking interest in psychology and pleasure in socializing with others.