LTLietuvos nacionalinio muziejaus (LNM) senosios liaudies skulptūros rinkinyje vyrauja žemaičių dievdirbių kūriniai. Taip yra neatsitiktinai. Mažosios architektūros paminklai buvo kuriami ir statomi visoje Lietuvoje, tačiau Žemaitijoje - ypač gausiai. Iš 1960-1978 m. visoje Lietuvos teritorijoje užregistruotų liaudies mažosios architektūros paminklų Žemaitijai tenka beveik du trečdaliai. Žemaitijoje dominavo koplytstulpiai ir pastatytos ant žemės koplytėlės. Uždarose koplytėlėse skulptūrėlės buvo gana gerai apsaugotos nuo atmosferos poveikio, todėl žemaitiškų skulptūrėlių išliko daugiau, jos ne taip sunykusios kaip aukštaitiškos, labiau išlaikiusios autentišką polichromiją. Memorialinių paminklų ir skulptūrėlių gausa liudija, jog Žemaitijoje dirbo nemažai meistrų, netgi po kelis vienoje apylinkėje. Žymiausi dievdirbiai turėjo mokinių, jų darbais buvo sekama. LNM rinkinyje užfiksuota beveik 60 Žemaitijoje gyvenusių dievdirbių pavardžių: kai kurių autorių turima tik po vieną-dvi skulptūrėles, kitų - po keliasdešimt. Šiame straipsnyje pateikiamos aštuonių dievdirbių (Simono Šimkaus, Igno (Ignaco) Audiejaus, Juozo Kvedaro, Antano Klaniaus-Klanevičiaus, Jono Liekio, Juozo Riešaus, Jono Jucio, Prano Kazimiero Kučinsko), gyvenusių dabartiniuose Mažeikių, Skuodo, Kretingos bei Klaipėdos rajonuose, biografijos bei jų kūrinių fotografijos.Reikšminiai žodžiai: Dievdirbiai; Medžio drožėjai; Liaudies skulptūra.
ENThe collection of the old folk sculpture, existing in the National Museum of Lithuania mostly consists of god image articles, made by Samogitian craftsmen. This is not a coincidence. The small architecture monuments were created and placed throughout Lithuania, however in Samogitia they were especially plentiful. Out of all the small folk architecture monuments, registered on the entire territory of Lithuania during the time period of 1960-1978 almost two thirds come from Samogitia. Chapel columns and small chapels, placed on the ground were predominant in Samogitia. The closed chapels quite well protected the sculptures from different weather conditions therefore there remained a larger number of Samogitian sculptures, they are less worn than those, made in the Upper Lithuania and better retain their authentic polychromy. The plenty of memorial monuments and sculptures evidences that Samogitia had a significant number of craftsmen, even several in each area. More well-known craftsmen had apprentices, their example was followed. Almost sixty names of Samogitian craftsmen are registered in the collection of the National Museum of Lithuania: certain authors are represented only by one or two sculptures, others – by several tens. The article presents the biographies and photographs of works of eight craftsmen (Simonas Šimkus, Ignas (Ignacas) Audiejus, Juozas Kvedaras, Antanas Klanius-Klanevičius, Jonas Liekis, Juozas Riešus, Jonas Jucys and Pranas Kazimieras Kučinskas), who lived in the present-day areas of Mažeikiai, Skuodas, Kretinga and Klaipėda.