LTDaugelyje Amerikos ir Europos valstybių jau keletą dešimtmečių vyksta diskusijos, ar televizijos žiūrėjimas daro įtaką vaikų emocinei būsenai, elgesio problemoms, hiperaktyvumui ir dėmesio stokai, taip pat sveikatai - miego ir virškinimo sutrikimams, paauglių antsvoriui. Daug dėmesio skiriama smurto scenų ir agresyvaus turinio filmų bei laidų demonstravimo sąsajoms su įvairaus amžiaus vaikų agresyviu bei antisocialiu elgesiu. Vaiko dienos veiklos tvarkaraštyje televizija užima didelę laiko dalį ir kartu mažiau vietos palieka tokiems svarbiems brendimo aspektams, kaip bendravimas su bendraamžiais, grožinės literatūros skaitymas, aktyvūs fiziniai žaidimai. Televizija pakeičia tėvų kritišką priežiūrą ir kontrolę, tampa vaikų „aukle", t.y. pagrindiniu socializacijos veiksniu, diegiančiu naujas, dažnai socialiai nepriimtinas vertybes, mokančiu naujų elgesio „taisyklių". Norėdami nustatyti smurto demonstravimo televizijoje sąsajas su vaikų smurtinių nuostatų formavimusi, atlikome tyrimą - struktūruoto pokalbio metodu apklausėme 11-13 metų vaikus. Apibendrinę jų atsakymus, nustatėme vaikų pomėgio žiūrėti smurtinius filmus, jų požiūrio į smurtines situacijas sąsają su tėvų kontrolės vaikams stoka. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Agresyvus elgesys; Jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikai; Kompiuteriniai žaidimai; Mokyklinio amžiaus vaikai; Smurtas; Televizijos filmai; Agressive behavior; Agressive behaviour; Computer games; Schoolage children; TV films; Television films; Violence; Younger children.
ENFor several decades discussions have continued in the U.S. and many European countries on the question of whether television viewing has an influence on the emotional status of children, behavior problems, expressions of hyperactivity and lack of attention, sleep and earing disorders, the obesity of adolescents. Particular attention was directed to scenes of violence in television and the connections between the demonstration of television films and programs with aggressive content and the aggressive and the anti-social behavior of children of various ages. Television watching takes up a large part of the child's day, thus leaving less room for important development aspects such as interaction with peers, reading of literature or active physical play. Without the critical supervision of parents television becomes a "nanny" - a main factor of socialization, promoting in children new, often socially unacceptable values, teaching new forms of behavior which the children "adapt" in real life. Seeking to evaluate the relationship between showing violence on television and the formation of violent convictions of children using the assistance of the structured interview 11-13 year old children were questioned. The research indicated a statistically significant correlation between the manner of parent's control of the TV programs their children viewed and the habits of children to watch violent films as well as their attitude toward violent situations. [text from author]