LTNaujų informacijos technologijų naudojimas padeda sparčiau supažindinti mokinius su naujausia technika ir technologija praktinio ugdymo pamokose. Kompiuterių programomis galima pavaizduoti ištisus technologinius procesus, atskleisti darbo mašinų veikimo principus ir dėsningumus. Todėl straipsnio tikslas – ištirti, kuriose naujų žinių įgijimo pamokų dalyse tikslingiausia vartoti mokomąsias kompiuterių programas. Tyrime dalyvavo penktų, šeštų ir aštuntų klasių mokiniai ir mokytojai. Nustatyta, kad praktinio ugdymo technologijų pamokose vidurinėse mokyklose ir gimnazijose pravartu naudoti mokomąsias kompiuterio programas. Apklausoje dalyvavusių mokinių didaktinės nuostatos panašios: dauguma apklaustųjų mokinių nurodė, kad mokomąsias kompiuterines demonstravimo ir modeliavimo programas efektyviausia naudoti apibendrinant tradiciniais metodais pateiktą mokomąją medžiagą. Mokinių atsakymai į testo klausimus ir anketinė apklausa parodė, kad mokiniai geriau įsidėmi naujai išnagrinėtą temą, kai mokomosios kompiuterio programos naudojamos temos medžiagą apibendrinant. Mokomųjų kompiuterio programų praktinio taikymo mokyklose atžvilgiu Lietuvoje patirtis yra nedidelė, mokytojai menkai tegali naudotis tiek lietuviškomis, tiek užsienietiškomis programomis. Nuo informacijos technologijų teorijos turi būti sparčiau pereinama prie mokymosi praktiškai taikyti informacijos technologijas. Tai turi padėti veiksmingiau taikyti ir derinti įvairius praktinio ugdymo metodus, geriau atitikti individualius moksleivio poreikius.Reikšminiai žodžiai: Informacijos technologijos mokyme; Kompiuteriai; Kompiuterinės mokymo programos; Naujos informacijos technologijos; Pamokos; Technologijų mokymas; Computer based learning applications; Computers; Information technology in education; Lessons; New information technology; Technology training.
ENThe use of the new information technologies helps to more quickly acquaint pupils with the state-of-the-art technologies in practical training classes. Computer programmes may be used for depicting technological processes, revealing the principles and laws of operation of machinery. Therefore, the paper aims at exploring at which parts of classes of acquisition of new knowledge training computer programmes should be used. The research involved 5th, 6th and 8th formers and teachers. It was established that training computer programmes are useful in practical technology training classes in secondary and high schools. The didactic attitudes of pupils who participated in the survey are similar: the majority of interviewed pupils indicated that the training computer demonstration and modelling programmes should be most effectively used for the generalisation of training material presented through traditional methods. Pupils’ answers to test questions and the questionnaire showed that they better memorise a new topic, if training computer programmes are used for the generalisation of the topic material. In terms of the practical application of training computer programmes at school, Lithuania’s experience is small, and teachers scarcely use both Lithuanian and foreign programmes. There should be a more rapid transition from the theory to the practical application of information technologies. This should lead to a more efficient application and combination of different practical training methods and better meeting of individual pupils’ needs.