LTKūrybiškumas yra asmenybės sklaida, pasireiškianti per jos savęs aktualizavimą ir papildymą. Tai žmogaus esmė ir gyvybingumas, kuris stiprina jo vertės jausmą ir spartina asmenybės brandą. Tyrimo tikslas – sudaryti efektyvią studentų kūrybiškumo ugdymo programą, kuri įsikomponuotų į kitas būsimųjų mokytojų rengimo aukštosiose mokyklose programas. Eksperimentinio tyrimo kintamaisiais buvo pasirinkti trys pagrindiniai kūrybiškumo parametrai: mąstymo lankstumas, sklandumas bei originalumas; kūrybiškumo siekimo (motyvacijos) laipsnis ir tokios asmenybė saviraiškos dimensijos kaip laiko kompetencija, egzistencialumas ir savęs vertinimas. Tyrimu nustatyta, kad yra realios galimybės ugdyti studentų kūrybiškumą specialia intensyvaus mokymo/si programa. Po eksperimento nustatyti statistiškai reikšmingi skirtumai pagal tris pagrindinius kūrybiškumo parametrus: mąstymo sklandumą, lankstumą ir originalumą. Asmenybės saviraiškos atžvilgiu šios programos efektyvumas mažesnis. Tyrimas parodė reikšmingų pokyčių tendencijas Shostrome asmenybės saviraiškos testo skalėse: savęs vertinimo, egzistencialumo ir laiko kompetencijos. Pagal subjektyvius tiriamųjų savo esamo bei trokštamo kūrybiškumo parametrų įvertinimus didelių skirtumų nerasta. Yra tikslinga ieškoti adekvatesnės kūrybiškumo troškimo metodikos ir galbūt papildyti formuojamojo eksperimento programą. Palyginamoji tarpusavio koreliacinė tyrimo kintamųjų analizė atskleidė eksperimente dalyvavusių studentų vidinės darnos didėjimo tendenciją jiems mokantis pagal specialią kūrybiškumo ugdymo programą.Reikšminiai žodžiai: Asmenybės saviraiška; Kūrybiškumas; Orginalumas; Speciali programa; Studentų kūrybiškumas, speciali programa, vidinė darna; A special program; Creativity; Originality; Personal self-expression; Students' creativity, a special program, the internal consistency.
ENThe study was undertaken to explore the changes of creativity in students who were taught according to the special program. The purpose was to propose an effective program for developing students' creativity. In this study we have analyzed the results of 3 tests: Torrance Test (form A of the verbal part of TTCS) for measuring creativity, Shostrome Test for investigation of personality traits, and Dembo-Rubinstein method for evaluating creativity, curiosity, originality, and the ability to create ideas. The results have shown that it is possible to create the special program for developing students' creativity. The program we have proposed is effective. Significant findings of basic parameters of creativity: fluency, flexibility and originality (p=0.03; p=0.02) were obtained. There were some important changes in Shostrome Test scales: Self acceptance (p=0.06), Existentiality (p=0.13), and Competence of time (p=0.16).The results have shown that the special program could be effective for developing the creativity of students. [From the publication]