Asmenybės branda alternatyviose ugdymo institucijose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Asmenybės branda alternatyviose ugdymo institucijose
Alternative Title:
Maturity of personality at alternative training institutions
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTSkatinant ugdymo institucijų Lietuvoje įvairovę, kyla klausimas, ar visada mokykla pajėgi realizuoti savo pasirinkimą. Vertinant mokyklos veiklos efektyvumą, greta mokinių žinių lygio ne mažiau svarbu įvertinti mokinių asmenybinės brandos rodiklius, todėl straipsnyje siekiama atsakyti į klausimą, ar turimais psichologiniais vaikų įvertinimo metodais galima tirti alternatyvių ugdymo programų poveikį mokinių asmenybės raidai. Aprašomas tyrimas, kuriuo siekta įvertinti vaikų, ugdomų alternatyviose institucijose, asmenybės brandos ypatumus. Tyrimui pasirinktos institucijos, turinčios aiškiai apibrėžtą ugdymo programų teorinį pagrindą: Klaipėdos P. Mašioto katalikiška mokykla ir Klaipėdos universiteto eksperimentinė pradinė mokykla-darželis „Šaltinėlis“. Taip pat atsitiktinai parinkta Klaipėdos miesto Gedminų vidurinė mokykla, kuri ugdymo procesą organizuoja tradiciškai. Tyrime dalyvavo 195 Klaipėdos miesto 4-6 klasių mokiniai. Naudota Namo-Medžio-Žmogaus projekcinė metodika, CAMI klausimyno sutrumpintas variantas, leidžiantis įvertinti suvokiamos mokymosi veiklos kontrolės ypatumus, ir Rosenzweigo frustracijų testas. Rezultatų analizė atskleidė, kad P. Mašioto mokykloje statistiškai reikšmingai žemesni nerimo, nepasitikėjimo savimi, polinkio į depresiją ir priešiškumo įverčiai; mokiniai vienodai aukštai vertina tiek savo pastangas, tiek mokytojų vaidmenį. Asmenybės brandumą vertinant reakcijų į frustracines situacijas kriterijumi, užfiksuoti statistiškai patikimi „Šaltinėlio“ auklėtinių asmenybės raiškos poslinkiai, žymintys jų savimonės brandą ir ryškų egocentriškumo mažėjimą.Reikšminiai žodžiai: Asmenybė, asmenybės branda, alternatyvios institucijos; Personality, maturity of personality, alternative training institutions.

ENThe article provides the results of the study of the maturity of personality among pupils attending two alternative training institutions: the Pranas Mašiotas Catholic School in Klaipėda and the Klaipėda University Experimental Primary School-Kindergarten Šaltinėlis. Sixth grade pupils were assessed using the methods of H-T-P (House-Tree-Person Projective Technique) and CAMI (Control, Agency, and Means-Ends Interview) and fourth grade pupils - using the Rosenzweig Picture-Frustration test. By comparing the results of the above investigation with the results of the control group and the normative standards, some statistically significant differences were fixed. The level of non-confidence among the pupils of Mašiotas School was lower and there were fewer signs of anxiety and depression. The pupils of the Šaltinėlis school showed more adequate reactions in frustration situations. [From the publication]

ISSN:
1392-0499
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/15600
Updated:
2018-12-17 11:12:11
Metrics:
Views: 14
Export: