LTStraipsnyje aptariama ikimokyklinio ugdymo kaita bei analizuojamos ikimokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų dailinio ugdymo problemos; apibūdinami esminiai meninių psichologinių teorijų (afektyvinės, kognityvinės ir neokognityvinės) bruožai; lyginami specialiųjų ugdymosi poreikių ir normalios raidos vaikų kognityviniai gebėjimai. Pateikiami konstatuojamojo ir kvazieksperimento, vykusio trimis etapais, statistiniai duomenys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Specialusis ugdymas; Ikimokyklinio amžiaus vaikai; Gebėjimai.
ENThe article discusses the changes in pre-school education and analyses art training issues relating to pre-school age children with special schooling needs; aspects of the basic psychology of art theories are discussed (affective, cognitive and neo-cognitive); the cognitive abilities of pre-school age children with special schooling needs and those of children with normal development are discussed. The article presents data from a general description and from a quasi-experiment done in three stages.