LTAngelo Sargo paveikslas iš Viduklės bažnyčios įdomus todėl, kad tai - ryškus baroko epochos meno kūrinys. Tai vienas iš vietinės tapybos pavyzdžių, reprezentuojančių baroko meno idėjų sklaidą Europos periferijoje. Straipsnyje analizuojamas anksčiau išsamiai netyrinėtas sakralinės dailės kūrinys. Šiuo metu paveikslas priklauso Kauno arkivyskupijos Bažnytinio meno muziejui. Angelo Sargo paveikslas plačiajai visuomenei pristatytas ir pirmą kartą parodytas 1931 metų birželio 14 d., kai Teisingumo ministerijos rūmuose Kaune buvo surengta pirmoji Lietuvos bažnytinio meno paroda. Apibendrintai galima teigti, jog senas ir gilus tikėjimas Angelu Sargu skatino kurti jo atvaizdus. Didžiojo sielos globėjo vaizdavimas plačiausią mastą įgavo baroko epochoje, kai dėl plintančių kontrreformacinių idėjų stiprėjo Angelo Sargo kultas. Aptariamasis kūrinys sukurtas kaip tik tuo metu. Viduklės Angelo Sargo paveiksle per meninę, estetinę, idėjinę raišką įvairiapusiškai atsiskleidžia baroko epochos menas. Taip pat dėl įvairiapusiškai atskleistos baroko žmogaus mąstysenos ir savitos daugiasluoksnės ikonografinės programos bei meninės raiškos šis paveikslas turi ypatingą vietą tarp kitų Lietuvos XVIII a. altorių paveikslų.Reikšminiai žodžiai: Menas; Bažnyčios; Paveikslai; Barokas; Ikonografija; Viduklė; Raseiniai; Rajonai; Church; Pictures; Baroque; Iconography.
ENThe painting of the Guardian Angel in the church of Viduklė is interesting in the way that it is a prominent creation of art of the Baroque era and one of the examples of the local painting, representing the dissemination of the ideas of the Baroque art in the European periphery. The article analyzes the said work of sacral art, which has not been extensively studied previously. At present the painting belongs to the Museum of Church Art of Kaunas Archbishopric. The painting of the Guardian Angel was presented to the general public on 14 June, 1931 when the first exhibition of Lithuanian church art was arranged in the house of the Ministry of Justice in Kaunas. To summarize it can be stated that the old and deep faith in the Guardian Angel encouraged creating his images. The imaging of the great soul savior acquired its broadest scope in the Baroque era, when, due to the spreading contra-reformation ideas the cult of the Guardian Angel was growing. The painting in question was created during the period in question. The painting of the Guardian Angel of Viduklė, through the artistic, aesthetic and ideological expression, comprehensively reveals the art of the Baroque period. In addition, due to the comprehensively revealed thinking of the Baroque person and a peculiar iconographical programme and artistic expression the painting has a special place among other Lithuanian altar paintings of the 18th century.