Antakalnio šv. Petro ir Povilo bažnyčios freskų autorystės problema

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Antakalnio šv. Petro ir Povilo bažnyčios freskų autorystės problema
Alternative Title:
Authorship of the frescoes in st. Peter and Paul's church in Antakalnis
In the Journal:
Acta Academiae Artium Vilnensis [AAAV]. 2001, t. 21, P. 43-51. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės barokas: formos, įtakos, kryptys
Summary / Abstract:

LTŠiandien žinomi dauguma XVII a. II-ojoje pusėje kūrusių ir puošusių Antakalnio Šv. Petro ir Pauliaus bažnyčią meistrų. Tačiau iki šiol tebesvarstoma, kas galėjo būti freskų autorius. Tradiciškai istoriografijoje iki šiol buvo nusistovėjusios dvi freskų Vilniaus Šv. Petro ir Pauliaus bažnyčioje autorystės hipotezės. Dar XIX a. buvo iškelta hipotezė, kad freskų autoriumi galėjo būti italas Martino Altomonte. XX a. pradžioje buvo suformuluota, o XX a. II-ojoje pusėje plačiai išpopuliarinta nuomonė, kad freskų autoriumi buvo florentietis Michelangelo Palloni. Šiame straipsnyje apibendrinama šių hipotezių sklaida istoriografijoje, jos kritiškai įvertinamos. Šaltinių ir freskų tapybos analizės pagalba iškeliama dar viena galimos autorystės versija. Straipsnyje argumentuojama, kad XVII a. 9-ame dešimtmetyje Antakalnyje ištapytų freskų autoriumi galėjo būti žinomas Vilniaus tapytojas Johanas Gotfrydas Berckhoffas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vilniaus Šv. Petro ir Povilo bažnyčia; Dekoro ikonografija; Freskos; Martino da Altamonte; Michelangelo Palionis; Johanas Gotfrydas Berckhoffas; St. Peter''s and Paul's Churche in Vilnius; Decor iconography; Frescos; Martino da Altamonte; Michelangelo Palioni; Johan Gotfryd Berckhoff.

ENToday most masters, who created and decorated the Church of St. Peter and Paul in Antakalnis in the second half of the 17th century are already known. However the issue of the identity of the author of the mural paintings is still under discussion. Traditionally two hypotheses of the authorship of the mural paintings have entrenched in the historiography until present. Already in the 19th century there was the hypothesis that the author could have been Italian master Martino Altomonte. At the beginning of the 20th century the opinion that the author was the Florence master Michelangelo Palloni was formulated and in the second half of the 20th century the opinion already became widely popular. The article summarizes the dissemination of the hypotheses in historiography, the hypotheses receive certain criticism. With the help of the analysis of the sources and the style of painting another version of potential authorship is presented. The article argues that the author of the mural paintings, made in the eighties of the 17th century in Antakalnis could have been a well-known Vilnius painter Johann Gottfried Berckhoff.

ISSN:
1392-0316
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/15103
Updated:
2018-12-17 10:52:04
Metrics:
Views: 51    Downloads: 14
Export: