LTStraipsnyje nagrinėjama projekcinės pedagogikos kaip universalaus instrumento ugdomajai sąveikai problematika. Atkreipiamas dėmesys į projekcinės pedagogikos tinkamumą įvairioms metodologinėms prieigoms įgyvendinti. Tyrimo objektas . projekcinė pedagogika modeliavimo aspektu. Tikslas . nubrėžti projekcinės pedagogikos eskizą. Metodologinė nuostata . pedagoginė sistema . veiklinė sistema . pokyčiai viename sistemos elemente turi įtakos kitiems elementams. Straipsnį sudaro dvi dalys. Pirmoje analizuojama projekcinės pedagogikos galima funkcionavimo erdvė, pateikiant įvairias mokslininkų įžvalgas. Antroje pateikiama pati sistemos modeliavimo logika, aprašomi šeši modeliavimo etapai, atkreipiant dėmesį į galimybes ir galimus kliuvinius. Pateikiama projekcinės pedagogikos sistema, kuria galima pasinaudoti ugdytinio ir ugdytojo ugdomajai sąveikai tobulinti įvairioje ugdymo filosofijos ar religinės pasaulėžiūros metodologinėje prieigoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Projekcinė pedagogika; Ugdomoji sąveika; Designed education; Educational interaction.
ENThe article investigates the problem of designed education as a universal means for educational interaction. It focuses on the implementation of designed education suitability for various methodological approaches. The object of the research is designed education as a means of modelling. The aim is to define the concept of designed education. Methodological attitude: educational system - action system; a shift in one element does influence other elements. The article contains 2 parts. Functional expansion of designed education is covered in the first part, the so called "Description of Designed Education Construction/modelling Approaches"; it also provides evidence based on various researches whereas the logic of the modelling system itself is demonstrated in the second part "Simulation of designed education system". In addition, the six modelling stages are addressed in it concentrating on possibilities and potential barriers. Consequently, the system of designed education is considered as a phenomenon to improve educational interaction of the educator and the child for different methodological approaches in the educational philosophy or religious world-view. [From the publication]