LTGdanske gimusio karališkojo Vazų dvaro tapytojo Danieliaus Schltzo (1615-1683) menkai dokumentuota biografija ir istorinių šaltinių stygius skatina autoriaus kūrybą reinterpretuoti, vadovaujantis komparatyviniu ir atribucijų metodu, ieškant atsakymų, susijusių su jo vieta Vakarų Europos tapybos kontekste, galimais jo mokytojais bei studijų užsienyje geografija. Straipsnyje kritiškai apžvelgiama tyrinėjimų bibliografija, D. Schltzą siejanti su olandų ir flamandų tapytojais, bei, atliekant nuoseklią chronologinę ir stilistinę analizę, atmetama daugybė hipotezių dėl galimų mokytojų ar tų, kurie turėjo įtakos. Pastebima, kad tikėtina, jog tapytojo meninį formavimąsi tikriausiai veikė animalistinė Franso Snyderso bei portretinė Anthony van Dycko kūryba; neatmetama Rembrandto rato įtakos galimybė. Vis dėlto, nuodugniai išanalizavus specifinius stilistinius D. Schltzo tapybos bruožus, iškeliama hipotezė apie naują galimą jaunystės studijų vietą - Genują. Aptinkama keletas labai specifinių ikonografinių motyvų ir stilistinių ypatybių pasikartojimų bei nustatoma, jog tapytojo kūryba itin artima tokių autorių kaip Bernardo Strozzi.o, Antono Maria Vasallo, Giovanni.o Benedetto Castiglione.s (1609-1664) ir Genujoje kūrusio flamando, F. Snyderso mokinio Jano van Rooso (1638 m.) darbams. D. Schltzo kūryboje pasikartojantys vienalaikiai genujietiški provaizdžiai leidžia kalbėti apie tikimybę, jog tapytojas galėjo studijuoti ar lankytis Genujoje ir patirti ne tik vietinių, bet ir ten kūrusių flamandų meistrų įtaką. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Europa; Vakarų; Lenkija (Lenkijos karalystė. Kingdom of Poland. Poland); Dailininkai; Tapytojai; Įtaka; Artists; Painters.
ENThe scarce biography of Daniel Schltz (1615-1683), the painter at the court of the Vasa royal family, born in Gdansk and the lack of historic sources encourages a re-interpretation of the his oeuvre referring to the comparative and attributive method by searching for answers, related with his place in the context of Western European painting, his potential teachers and the geography of his studies abroad. The article provides a critical overview of the bibliography of studies, relating D. Schltz with Dutch and Flemish painters, and by performing a consistent chronological and stylistic analysis, rejects a lot of hypotheses regarding his potential teachers or those, who could have influenced him. It is likely that the artistic shaping of the painter was influenced by the animalistic oeuvre of Frans Snyders and the portraits by Anthony van Dyck; a possibility of an influence of the circle of Rembrandt is also possible. Nevertheless, upon performing a comprehensive analysis of the specific stylistic traits of D. Schltz’s painting, the hypothesis is raised on the new potential place of his studies, i. e. Genoa. Several very specific reiterations of iconographical motives and stylistic peculiarities are noted and it is established that the painter’s work is very close to that by such artists as Bernardo Strozzi, Antonio Maria Vassallo, Giovanni Benedetto Castiglione (1609-1664) and Jan von Roos, an apprentice of F. Snyders, a Flemish painter, who lived and worked in Genoa (1638). The contemporaneous Genoa prototypes, reiterating in D. Schltz’s oeuvre allow for speaking of the possibility that the painter could have studied or visited Genoa and experienced the influence by both local and visiting Flemish masters.