LTStraipsnyje pristatomi tyrimo, atskleidžiančio bedarbių rizikos grupių suaugusiųjų požiūrį į mokymąsi, kaip suvokiama mokymosi vertė ir jo teikiama nauda, duomenys. Taikant kokybinį fokusuotų grupių interviu tyrimo metodą siekta apibūdinti šių grupių suaugusiųjų autentišką mokymosi sampratą, paremtą jų pačių supratimu ir socialiniu kontekstu. Išryškėjo, kad rizikos grupėms priklausantys asmenys teigiamai žiūri į mokymąsi ir įžvelgia jo naudą šiuolaikinio žmogaus gyvenime. Tačiau jie linkę mokymosi galimybę perkelti kitiems – jaunesniems, turintiems daugiau pajamų ir aukštesnį socialinį statusą. Be to, mokymosi naudingumą jie tiesiogiai sieja su galimybe paskui įsidarbinti ar išmokti amato, todėl nori mokytis tradiciniu būdu, o ne savarankiškai ar nuotoliniu būdu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokymasis visą gyvenimą; Mokymosi vertė; Rizikos grupių suaugusieji; Socialinė integracija; Lifelong learning; Learning value; Disadvantaged groups of adults; Social inclusion.
ENThe paper presents research data about the conception of learning of unemployed disadvantaged groups of adults through their perception of learning value and its benefits. Ten focus group interviews were conducted to represent five different disadvantaged groups and to find out their perception of learning, authentically underpinned by their own understanding and social context. It comes out that the interviewees hold a positive attitude towards learning and perceive its value in a contemporary life, but they tend to project a learning possibility to other, younger, better-to-do individuals who hold a higher social status. The interviewees see the value of learning directly connected with employment and, therefore, they want practical training based courses to gain simple and competetive skills or learn crafts. Besides, they want to learn in a traditional way without taking advantage of independent or distance learning. [From the publication]