LTMokinių dalyvavimas popamokinėje veikloje gali padėti visapusiškai tobulėti, tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad daug lemia šios veiklos organizavimas. Straipsnyje pristatomi empirinio tyrimo, kuriuo buvo siekta išsiaiškinti pasitikėjimo mokytojais ir tarpusavio pagarbos sąsajas, atsižvelgiant į tai, ar mokiniai dalyvauja popamokinėje veikloje, ir kokios yra šios veiklos pakraipos, duomenys. Apklausta 380 pagrindinių mokyklų mokinių, 534 vidurinių mokyklų mokiniai ir 468 gimnazijų mokiniai. Tyrimo rezultatų analizė atskleidė, kad dalyvaujantys popamokinėje veikloje mokiniai labiau pasitiki mokytojais. Jie dažniau nei popamokinėje veikloje nedalyvaujantys mokiniai linkę mokytojams atskleisti asmenines problemas, labiau tiki, kad šie juos išklausys. Kita vertus, dauguma mokinių nepriklausomai nuo to, ar jie dalyvauja popamokinėje veikloje ar ne, pagalbos galėtų prašyti tik keleto mokytojų. Kas dešimtas apskritai nė iš vieno mokytojo nesitikėtų paramos. Nors įvairius būrelius lankantys mokiniai labiau pastebi mokytojų jiems rodomą pagarbą, patys nėra linkę labiau juos gerbti. Nustatyta tendencija, jog mažiau mokytojais pasitiki sportuojantys, palyginti su kitos pakraipos būrelius lankančiais įvairaus amžiaus mokiniais.Reikšminiai žodžiai: Popamokinë veikla; Pasitikëjimas mokytojais; Tarpusavio pagarba.; Extracurricular activities; Schoolchildren’s relations; Teachers; Respect.
ENThis article presents research data, the aim of which was to find out the relationship of schoolchildren's participation in extracurricular activities and their trust in teachers and their inter respect. The study included 1382 schoolchildren of different ages (sixth - eleventh grades) from various schools in Kaunas district (the main schools, secondary schools and gymnasiums). The results showed that schoolchildren usually choose sport activities, while artistic training activities are less chosen, and technical activities are the rarest. One fifth of schoolchildren attend several extracurricular activities at the same time. One third of schoolchildren do not attend extracurricular activity at all. The analysis of research data has revealed that schoolchildren, who attend extracurricular activity, trust in teachers mo re. Compared with schoolchildren who do not attend any after school activity, pupils who attend this activity are more inclined to reveal their personal problems to teachers and believe that teachers would listen to them. On the other hand, more than half of respondents, who attend and do not attend any extracurricular activities, named only several teachers to whom they could appeal for help. Research data has shown a tendency that schoolchildren who are engaged in sport activities trust teachers less if compared with those schoolchildren who attend other activities. Though schoolchildren who attend various extracurricular activities notice respect from teachers more, they themselves are not inclined to respect teachers more. While evaluating data according to the nature of extracurricular activities, no such differences were noticed. [From the publication]