LTStraipsnyje aptariamas mokytojo įvaizdis ir stereotipas, kurį visuomenei formuoja žiniasklaida. Žiniasklaidos formuojamas mokytojo įvaizdis gerokai apsunkina realios padėties suvokimą, nukreipia dėmesį į antraeilius dalykus. Be to, stereotipai apsunkina ir visuomenei objektyviai suvokti mokytoją, jo situaciją, ją įvertinti. Straipsnio tikslas - remiantis atliktu tyrimu nustatyti, kokį mokytojo įvaizdį visuomenei formuoja žiniasklaida ir kaip tą formuojamą įvaizdį įvertina patys mokytojai. Remiantis atlikta kiekybine ir kokybine 2006 metais leistų Lietuvos laikraščių, turinčių didžiausią skaitytojų kontingentą ("Lietuvos aidas", "Lietuvos rytas", "Vakaro žinios", "Respublika") ir orientuotų į švietimo darbuotojų auditoriją ("Dialogas") analize, atskleidžiamas formuojamo mokytojo įvaizdžio savitumas. Parodoma, kad tiek visuomeninė, tiek specializuota spauda formuoja visuomenei labiau neigiamus nei teigiamus mokytojo stereotipus ir įvaizdžius. Ir visuomeninėje, ir specializuotoje spaudoje formuojamas nuolat finansinį nepriteklių jaučiančių mokytojų stereotipas. Skirtingai nuo visuomeninės, specializuota spauda atkreipia dėmesį į vertybių ugdymą ir formuoja jautrių, optimistų, neabejingų gėriui ir vertybėms, mokytojų kūrėjų stereotipą. Daugiau negu pusė mokytojų (53,7 proc.) pabrėžia, kad skelbiami straipsniai įtakos darbui neturi. Tačiau nemažai mokytojų (46,3 proc.) nurodo, kad straipsniai turi įtakos jiems patiems ir jų darbui. 93,8 proc. respondentų mano, jog žiniasklaida skiria nepakankamai dėmesio mokytojo problemoms.Reikšminiai žodžiai: Mokytojas; įvaizdis; žiniasklaida; švietimo reforma; Teacher; Image; Mass media; Education reform.
ENThe article discusses the image and stereotype of the teacher, shaped by the mass media and which significantly hinders the perception of the real situation and distracts the attention to minor aspects. In addition, stereotypes make it difficult for the society to comprehend the teacher and his situation impartially. The article aims at, referring to the performed study, identification of the image of the teacher, shaped by the mass media and the ways such shaped image is viewed by the teachers themselves. Referring to the performed quality and quantity analysis of the newspapers, published in Lithuania in 2006 with the widest contingent of readers (Lietuvos Aidas, Lietuvos Rytas, Vakaro Žinios, Respublika) and those oriented to education area employees (Dialogas), the peculiarity of the shaped image of the teacher is revealed. It is shown that both the society and the specialized press form quite negative images and stereotypes of the teacher as a person with a continuous financial need. Differently from the society, the specialized press draws the attention to nurturing of values and shapes the stereotypes of creative and optimistic teachers, sensitive to values. More than one half of the teachers (53.7 per cent) stress that the published articles do not have any influence on their activities however a significant amount of them (46.3 per cent) state that the articles affect both themselves and their activities. 93.8 per cent of respondents are of the opinion that the mass media dedicates insufficient attention to teachers’ problems.