Jaunimo mokyklos subkultūra kaip lyčių socializacijos veiksnys

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Jaunimo mokyklos subkultūra kaip lyčių socializacijos veiksnys
Alternative Title:
Subculture of youth school as factor of gender socialization
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje yra analizuojama jaunimo mokyklos subkultūra, atskleidžiami šio fenomeno bruožai bei raiškos ypatumai. Jaunimo subkultūra yra parodoma kaip lyčių socializacijos veiksnys. Jaunimo mokyklos reprodukcijos strategijos kuriama chuliganiška subkultūra išsaugo lyčių barjerus. Vyriškumo ir moteriškumo galios santykius subkultūra tarsi paryškina. Lyčių supriešinimas sąlygoja aiškių lyties vaidmenų ribų nubrėžimą bei tradicinių lyčių skirtumo palaikymą. Pasimetimą, nepasitikėjimą savimi, baimę ir agresyvumą tarp lyčių neišvengiamai sukelia konfliktas tarp vidinio ir išorinio lyčių socializacijos veiksnių. Subkultūra yra stiprus socializacijos veiksnys reprodukuojantis lyčių nelygybę bei įtvirtinantis ne mergaičių, o berniukų nevisavertiškumą. Nors subkultūroje yra pabrėžiami tradiciniai lyčių vaidmenys, tačiau jų supriešinimas ir egzistuojanti tarp jų įtampa sąlygos nedarnių, nepastovių šeimų kūrimą. Netvirta šeimos perspektyva neišvengiamai keis etninės kultūros gyvąją tradiciją bei tautinį tapatumą. Tokia padėtis nuo destrukcinių globalizacijos jėgų ir masinės kultūros lietuvybės negalės apsaugoti.

ENThe article deals with the phenomenon of youth school subculture, its peculiarities and expression features are disclosed. On the basis of the carried out research it is shown what men and women identities are constructed by youth school subculture. The impact of subculture on reproduction of gender roles is disclosed as well. [From the publication]

ISBN:
9789955203605
Related Publications:
Kriminologija / Viktoras Justickis. Vilnius : LTU Leidybos centras, 2001-2004. 2 d.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14769
Updated:
2013-04-28 18:06:19
Metrics:
Views: 33
Export: