Jaunųjų miesto profesionalų gyvenimo stiliaus naracijos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Jaunųjų miesto profesionalų gyvenimo stiliaus naracijos
Alternative Title:
Lifestyle narratives of young urban professionals
In the Journal:
Sociologija. Mintis ir veiksmas [Sociology. Thought and Action]. 2008, Nr. 1 (21), p. 90-104
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje kokybinio tyrimo pagrindu, atliktu 2005–2006 m.m. Vilniaus mieste, analizuojamos Vilniaus miesto jaunųjų karjeros profesionalų gyvenimo stiliaus naracijos. Remiantis postmodernios sociologijos įžvalgomis apie vartotojiškos visuomenės įtaką tapatumui bei individo gyvenimo stiliaus pasirinkimams, siekiama nustatyti Vilniaus miesto jaunųjų karjeros profesionalų (išpopuliarintų akronimu Yuppie) gyvenimo stiliaus ypatumus, kuriuose persipina darbinės veiklos sureikšminimas su vartotojiškos kultūros modeliais. Vilniaus Yuppie naracijose konstruojami gyvenimo stiliai lyginami su Vakarų (daugiausia JAV) medijose ir vartotojų elgsenos rinkodaros segmentacijos teorijose pateiktais bei išplatintais Yuppie gyvenimo stiliaus pavyzdžiais. Taip pat šios naracijos lyginamos su Yuppie reprezentacijomis Lietuvos populiariose medijose. Pagrindinis dėmesys skiriamas darbui, profesinei karjerai ir vartotojiškos kultūros elementams nustatyti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Profesinë karjera; Gyvenimo stilius; Jaunieji miesto profesionalai.; Professional carrier; Style of life; yuppies.

ENThe article presents the data of the qualitative research (namely deep, semi-structured interview) that was performed in 2005-2006 in Vilnius city. The aim of the research was to find out what are lifestyles narratives of young urban career professionals and did the consumer culture has influence on identities and lifestyles of Yuppies. There are done comparison between Yuppie‘s lifestyles representations in USA popular media and consumer behavior textbooks and peculiarities of Vilnius Yuppies lifestyles. Also are done comparisons between business people’s representations in Lithuanian popular media and lifestyles in Vilnius Yuppie narratives. The main attention is paid to identify job, professional careers and consumer culture elements in Yuppie‘s life. The findings of the article represent Yuppie as more career seekers than conspicuous consumption practitioners or consumer lifestyles leaders, which main identities and values are realized in professional jobs. [From the publication]

ISSN:
1392-3358; 2335-8890
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14617
Updated:
2018-12-20 23:16:50
Metrics:
Views: 26    Downloads: 2
Export: