Madingų prekių infrastruktūra XX a. pradžios Vilniuje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Madingų prekių infrastruktūra XX a. pradžios Vilniuje
Alternative Title:
Infrastructure of fashion goods in Vilnius at the beginning of the 20th century
In the Journal:
Liaudies kultūra. 2008, Nr. 3, p. 33-45
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama madingų prekių infrastruktūra XX a. pradžios Vilniuje. Jame siekiama išsiaiškinti madingų prekių infrastruktūros augimą didžiausiame Lietuvos mieste XX a. pradžioje: siuvyklų, dirbtuvių, parduotuvių skaičių, išsidėstymą, jų gaminamos ar parduodamos produkcijos įvairovę, su madinga apranga susijusių paslaugų didėjimą. Naudojama lyginamoji statistinė analizė, apimanti 1909-1914 metus (1915 m. informacinė medžiaga taip pat analizuojama, tačiau tais metais jau vyko Pirmasis pasaulinis karas). Analizėje naudojamasi informacinio leidinio "... ......" statistiniais duomenimis, tuometinių parduotuvių reklamos, iliustracijos periodika. Nagrinėjamuoju laikotarpiu Vilniuje smarkiai išaugo madingų prekių infrastruktūra. Tai liudija, jog, ekonominiu požiūriu, Vilniaus gyventojai įstengė įsigyti madingų drabužių, ir tai, kad naujausios mados sklido tuometiniame miestiečių sluoksnyje. Išnagrinėta mados prekių infrastruktūra, jos sudedamieji elementai, jų kaita. Parodyta, kad pagrindiniai mados skleidėjai Vilniuje - parduotuvių, dirbtuvių savininkai, siuvėjai, pirkliai, meistrai - buvo žydų ir rusų tautybės žmonės, o nauja tuometinė apranga vadinta užsienietiška. Siuvėjai ne kūrė, o sekė ir kopijavo madingą aprangą, kuri buvo atvežama parduoti arba rėmėsi mados žurnalais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vilnius; Mada; Istorija (XX a.); Apranga (drabužiai; Rūbai); Prekės; Prekyba; Gamyba; Infrastruktūra; Reklama; Vizualinė; Dirbtuvės; Parduotuvės; Savininkai; Aksesuarai; Fashion; Clothing; Market; Craft.

ENThe article provides the analysis of the infrastructure of fashionable goods in Vilnius in the beginning of the 20th century. The article attempts to describe the development of the infrastructure of fashionable goods in the biggest city of Lithuania in the beginning of the 20th century: the number and location of studios, ateliers, manufactories and shops, the range of the manufactured and sold goods and the growth of the services, relating with fashionable clothing. The comparative statistical analysis, covering the time period of 1909 – 1914 is used (the information materials of 1915 are also analyzed However, the WWI was already in progress in the year). The analysis employs the statistical data, provided by the information publication “... ......” as well as the advertising and illustrated periodicals of the shops of the time. The infrastructure of fashionable goods grew significantly in Vilnius during the period in question, which evidences that, in economic terms, Vilnius residents were able to afford fashionable clothes and that the latest fashions were widely spread among the city inhabitants of the time. The article provides the analysis of the infrastructure of fashion goods, its elements and their development and shows that the main spreaders of fashion in Vilnius, i. e. owners of shops, studios, ateliers and manufactories, tailors, merchants and craftsmen, were Jews and Russians, and the new clothes were called foreign. The tailors did not create, but rather copied the fashionable clothing, which was brought in for sales or used fashion magazines.

ISSN:
0236-0551
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14607
Updated:
2018-12-17 12:12:53
Metrics:
Views: 39    Downloads: 20
Export: