LTStraipsnio tikslas - įvertinti bendrojo vertinimo modelio taikymo šalies viešojo sektoriaus institucijose galimybes. Kokybės vadybos modelio ir metodo pasirinkimas priklauso nuo įstaigos statuso, teikiamų paslaugų specifikos, kokybės supratimo pačioje organizacijoje ir organizacijos siekiamų rezultatų. Labiausiai Vidurio ir Rytų Europos valstybių viešuosiuose sektoriuose paplitę Visuotinės kokybės vadybos modeliai yra: ISO 9000 kokybės valdymo šeimos standartai, Europos kokybės vadybos fondo tobulumo modelis ir jo pagrindu sukurtas Bendrasis vertinimo modelis. Bendrojo vertinimo modelis sukurtas 2000 m. Bendrasis vertinimo modelis gali būti pirmas organizacijos etapas siekiant kokybės vadybos principų įdiegimo savo veikloje. Bendrasis vertinimo modelis yra visuomeninė nuosavybė ir ja galima naudotis be jokio užmokesčio. Yra parengtos šio modelio taikymo gairės. Jose taikymo procesas skirstomas į tris etapus: įsivertinimo pradžią, patį įsivertinimą ir tobulinimo plano parengimą bei įgyvendinimą. Mūsų šalyje už Bendrojo vertinimo modelio platinimą ir diegimą atsakinga Vidaus reikalų ministerija, tačiau šio modelio taikymas yra savanoriškas. Jis pradėtas taikyti nuo 2005 m. Bendrojo vertinimo modelio diegimas viešojo sektoriaus institucijose turėtų suaktyvėti 2009 m., priemonės, susijusios su VKV metodų / modelių diegimu, ypač rekomenduojant diegti bendrojo vertinimo modelį, įtrauktos tiek į Viešojo administravimo plėtros iki 2010 m. strategijos įgyvendinimo 2007-2010 m. priemonių planą, tiek ir į 2007-2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programą.Reikšminiai žodžiai: Bendrojo vertinimo modelis; Visuotinė kokybės vadyba; Common Assessment Framework.
ENThe aim of the article is to evaluate the Common Assessment Framework as a tool for total quality management as well as the peculiarities of its application and the benefit provided for public sector institutions. The object of the article is the Common Assessment Framework. The research subject is the application of the Common Assessment Framework (CAF) in public sector institutions of Lithuania. The article deals with the importance of total quality management, its origin and the particularity of its implementation in the public sector. The models and methods for total quality management that are frequently used are discussed as well. In addition to this, the origin of the CAF and its principles are briefly indicated and the main stages for the application of the CAF are described and analyzed while presenting observations that allow employing the CAF more fluently. After the analysis of the particularity for the application of the framework, the investigation into the experience ol European countries applying the CAF is presented. Having carried out the research, it was indicated that the implementation CAF in Lithuanian public sector institutions was started only one year and a half ago. All the institutions that applied the framework, prepared improvement and suggestion implementation plans and the results of the CAF were included into the process of strategic planning. All the institutions a« planning to implement the CAF in the future. [From the publication]