Mokyklos mediko profesinio vaidmens kompleksiškumas ir raida ugdant mokinių sveikatą : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokyklos mediko profesinio vaidmens kompleksiškumas ir raida ugdant mokinių sveikatą: disertacija
Publication Data:
Kaunas, 2008.
Pages:
240, [1] p
Notes:
Disertacija rengta 2004-2008 metais Kauno technologijos universiteto Socialinių mokslų fakultete, Edukologijos institute. Dr. disert. (social. m.) - Kauno technologijos universitetas, 2008. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Complexity and evolution of the professional role of a school medic in educating the pupils for health Kaunas : Technologija, 2008 44, [1] p. : iliustr
Summary / Abstract:

LTMediko vaidmens tyrimo mokykloje aktualumas siejamas su rūpinimosi mokinių sveikata veiklų plėtra, paremta supratimu, jog yra stiprus ryšys tarp sveikatos priežiūros ir ugdymo. Profesionalus rūpinimasis – ne kontrolinėmis funkcijomis ir nuorodomis pasižyminti veikla, o esminė mokyklos mediko kompleksinio vaidmens raiškos sąlyga, kai jungiamos rūpinimosi ir sveikatos ugdymo veiklos, kai siekiama įgalinti mokinius valdyti sveikatą/sveiką gyvenseną sąlygojančius sprendimus individo ir bendruomenės lygmeniu. Mokinių sveikatos ugdymas, grindžiamas holistine sveikatos samprata, sąlygoja mokyklos mediko vaidmens pokyčius – nuo biomedicinine koncepcija grindžiamo ir į funkcijas (nuorodų teikimas, direktyvus informavimas) orientuoto vaidmens atlikimo artėjant prie kompleksinio vaidmens raiškos, apimančios formalų ir neformalų mokinių sveikatos ugdymą ir saviugdą. Tačiau realybėje egzistuoja atotrūkis tarp šiuolaikinės sveikatos ugdymo teorijos ir mokyklos mediko praktikos, sąlygotas sudėtingos mokyklos mediko profesinio vaidmens raidos, dešimtmečius vykdyto sveikatos ugdymo mokyklose, paremto medicinos ir higienos mokslų tradicijomis, kurios dar ir šiandien daro įtaką mokinių sveikatos ugdymui ir mokyklų medikų profesiniam vystymuisi. Disertacijoje, sprendžiant mokslinę problemą, suformuluoti probleminiai lausimai: Kokie bruožai charakterizuoja profesionalaus rūpinimosi, sveikatos ugdymo koncepcines sampratas ir šių veiklų procesus, inkorporuojamus į mokyklos mediko vaidmenį? Kokios yra mokyklos mediko profesinių vaidmenų dimensijos ir kokia vaidmenų raiškos specifika išryškėja ugdant mokinių sveikatą mokyklos mediko vaidmens raidos kontekste? Kokios mokinių sveikatos ir gyvensenos charakteristikos yra prielaidos įgyvendinti mokykloje mokinių sveikatos ugdymą ir kaip pasireiškia mokyklos mediko vaidmuo ugdant mokinių sveikatą?. [LMT]

ENThe relevance of the research in regards to functions performed by a medical employees at school closely relates to the development of schoolchildren health care activities which are based on understanding that there is a strong relationship between health and education. Professional health care is not based on control functions and directive activities; it is a background essential for developing complex activities of medical employees at school combining health care and health education activities with a purpose to enable schoolchildren managing health and healthy living decisions at individual and community levels. Health education of schoolchildren, based on holistic concept of health, conditions changes in understanding of roles of medical employees at school – from biomedicine concept and functional performance (giving instructions and directive information) to complex activities including formal and informal health education and self-education of schoolchildren. In reality, there is a gap between contemporary health education theory and medical employee practice at school, conditioned by complicated development of medical employee’s role at school as well as decennial health education and hygiene traditions that influence health education of schoolchildren and professional development of medical employees at school even in our days. In order to solve the scientific problem, the thesis addresses the following issues: What features characterise concepts of professional health education and processes of such activities incorporated into a role of medical employees at school? What dimensions characterise professional roles of medicine employees at school and what specificities of their role shows up in health education process in a context of medical activities? What characteristics of schoolchildren health and living are preconditions for implementing health education system and what is the role of medical employees at school in health education process?.

Related Publications:
Edukacinio darbo komandos veiklos projektavimas socialinių ligų prevencijoje: bendrojo lavinimo mokyklos atvejis / Irena Leliūgienė, Vilma Žydžiūnaitė, Vilija Balevičiūtė. Sveikatos mokslai. 2009, t. 19, Nr. 6, p. 2712-2718.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14422
Updated:
2022-02-07 20:08:19
Metrics:
Views: 66
Export: