LTStraipsnyje nagrinėjamos strateginio valdymo galimybės ir pranašumai postindustrinėje visuomenėje ekonomikos globalizacijos sąlygomis. Pabrėžiama strateginio mąstymo skatinimo reikšmė ir strateginio valdymo rezultatų formalizavimas kaip neišvengiama būtinybė užsitikrinant konkurencinius pranašumus. Lietuvoje esama valdymo praktika, strateginio valdymo diskretiškumas, "smegenų centrų" stoka, ribotas visuomenės elito gebėjimas priimti strateginius signalus grasina Lietuvai tapti kitų šalių strateginio valdymo tarpine grandimi ar net įkaite tų šalių strategijoms įgyvendinti. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Strateginis valdymas; Strategijos; Aplinka; Direktorių taryba; Aukščiausio lygio vadovai; Palankios nišos; Strateginiai langai.; Strategic management; Strategies; Environment; Board of directors; Top managers; Propitious niches; Strategic windows.
ENThe article deals with the contents of strategic management in Lithuania in accordance with the main methodological requirements for that management and analyzes practical problems of its effective implementation in concrete circumstances. The authors emphasize the role of strategic thinking and the formalization of strategic management results as unquestioned necessity for gaining competitive advantage. The existing management practice in Lithuania, discretion of strategic management, the lack of „brain centers“, and limited ability of elite society to accept strategic signals may turn our country into a medium link of strategic objectives of other countries or even a hostage of alien strategies. [From the publication]