LTStraipsnyje pristatoma dalis Šiaulių universiteto mokslininkų vykdomo tyrimo, skirto nustatyti aukštųjų mokyklų dėstytojų mokslinės veiklos kompetencijas. Sukurtas testas taikytas siekiant įvertinti doktorantų, dėstytojų ir ūkio subjektų specialistų mokslinės veiklos metodologijos, komunikavimo, informacinių ir mokslinių projektų vadybos žinias bei įgūdžius. Tyrimo rezultatai leido suformuluoti išvadas dėl tiriamųjų grupių mokslinės veiklos kompetencijų lygio. Nustatyta, kad aukštųjų mokyklų dėstytojų kompetencija priklauso nuo mokslinės veiklos patirties, bendrojo išsimokslinimo, domėjimosi mokslo naujovėmis ir informacinėmis technologijomis. Didžiajai daliai dėstytojų nepakankamai žinomi komandinio darbo principai, šiuolaikinio mokslo politika ir darnioji plėtra, inovacijų plėtra. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokslinė kompetencija; Tyrimų metodologija; Faktorinė analizė; Inovacijos.; Research competence; Research; Methodology; Factor analysis; Innovations.
ENThe paper deals with a part of the study, carried out at Šiauliai University, into university teachers' research competences. In order to assess PhD students', university teachers' and professionals' working in various areas of the economy knowledge of and skills in research methodology, communication, information and project management, a test has been developed. On the basis of research results a conclusion on the respondents' groups competence level in research activities has been made. It has been identified that university teachers' competences depend on their experience in research, general education, interest in science innovations and information technology. The majority of university teachers' knowledge of teamwork principles, science policy, sustainable and innovations development is insufficient. [From the publication]