LTJūratės Sprindytės straipsnio „Debesų Lietuva (Marius Ivaškevičius – mitų perkūrėjas)“ sumanymas – „brėžiant Ivaškevičiaus literatūrinio portreto kontūrus, pristatyti jo kūrybos esmines nuostatas ir kūrybiškumo savivoką kaip integralią visumą“. Autorė detaliai analizuoja visą rašytojo kūrybą – nuo pirmosios knygos „Kam vaikų“ (1996) iki garsiosios pjesės „Madagaskaras“ (2004). Straipsnio pabaigoje J. Sprindytė teigia: „Susiduriame su naujo tipo rašytoju profesionalu, kuris nesaistomas boheminės aplinkos, kūrybiniam darbui ruošiasi tikslingai, nuosekliai, sugeba motyvuoti ir apginti idėjas, nesibaido rašyti pagal užsakymą ir neaimanuoja nei dėl adresato stygiaus, nei dėl finansinės padėties. Galiausiai tiesiog daug dirba“.Reikšminiai žodžiai: Proza; Romanas; Drama; Mitas; Poetinė kalba; Teatras; Literatūros laukas.
ENThe purpose of Jūratė Sprindytės’ article “Cloudy Lithuania: Marius Ivaškevičius – a Myth Transformer” was “to present the essential attitudes of his works and self-perception of creativeness as an integral whole, whilst depicting the contours of Ivaškevičius’ literary portrayal.” The author analyses in detail all the writer’s works – starting with the first book “Who Wants Children” (1996) until his famous play “Madagascar” (2004). At the end of the article Sprindytė states: “We deal with a writer-professional of a new type who is not bound by bohemian surroundings, who prepares for the creative work purposefully and coherently, is able to motivate and defend his ideas, does not falter at the idea of writing to order, and does not moan about a shortage of addressers [7]or his poor financial situation. Ultimately, he simply works a lot.”.