Informacinės technologijos švietime : patirtis ir analizė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Informacinės technologijos švietime: patirtis ir analizė
Publication Data:
Vilnius : Matematikos ir informatikos institutas, 2008.
Pages:
216 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Įvadas — Informacinės ir komunikacinės technologijos švietime — IKT diegimo į švietimą teorinis pagrindimas — Tarptautiniai tyrimai, susiję su technologijomis — Lietuvos IKT diegimo strategijos — IKT diegimo į švietimą etapai — Jungtinės Karalystės, Nyderlandų, Suomijos ir Vengrijos švietimo sistemos — Bendrosios programos ir mokyklų patirtis — Jungtinė Karalystė: IKT susietumas su bendrosiomis programomis — Nyderlandai: mokyklų autonomija ir kokybės siekimas — Suomija: natūralus IKT naudojimas visose veiklose — Vengrija: IKT taikymas projektinėse veiklose — IKT Europos Šiaurės šalių mokyklose — Pagrindiniai tyrimų apie IKT poveikį mokymui rezultatai — IKT diegimo į Lietuvos švietimą strategijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimas — IKT diegimo į Lietuvos švietimą strategijos priemonių įgyvendinimas — Mokyklos ateities vizija - švietimo prognozės — Elektroninis mokymosi turinys ir paslaugos mokyklose — Bendrosios Europos šalių elektroninio mokymosi išteklių ir paslaugų plėtros tendencijos — Jungtinė Karalystė: interaktyvių išteklių ryšys su bendrosiomis mokymo programomis — Nyderlandai: susitarimai dėl standartų — Suomija: nacionalinis mokyklų portalas — Vengrija: mokymosi objektų daugkartinio panaudojamumo koncepcija — Elektroninio mokymosi turinio ir paslaugų tyrimų kryptys — Elektroninio mokymosi turinio ir paslaugų diegimas Lietuvoje — Mokytojų IKT kompetencija: problemos ir sprendimo būdai — Europos IKT kvalifikacijos sąrangos lygmenys — Pedagogo IKT kompetencija — Pedagogo IKT kompetencijos modeliai — Europos pedagoginė IKT licencija — Jungtinė Karalystė: išskirtinis dėmesys mokytojams ir jų skatinimas — Nyderlandai: dėmesys mokytojų kompetencijoms ir vertinimui — Suomija: pasitikėjimas mokytojais ir skatinimas būti šeimininkais — Vengrija: pavienės iniciatyvos —Mokytojų IKT kompetencijos tobulinimas Europos Šiaurės šalyse — Reikalavimai mokytojų kompiuterinio raštingumo programoms Lietuvoje — Edukacinis kompiuterinio raštingumo nuotolinis mokymosi kursas Lietuvos pedagogams — IKT kompetencijos tobulinimas Lietuvos profesiniame mokyme — IKT infrastruktūra ir prieiga mokyklose — Jungtinė Karalystė: asmeninė mokymosi erdvė internete — Nyderlandai: kompiuteriai ir internetas namuose — Suomija: savivaldybių techninė pagalba — Vengrija: intelektinės mokyklos programa — IKT priemonių prieinamumo įtaka mokymui Europos Šiaurės šalyse — Lietuvos IKT diegimo švietime infrastruktūros aspektai — Lietuvos IKT diegimo į švietimą strateginės kryptys ir ekspertų požiūris — Lietuvos IKT diegimo kryptys ir nuostatos — Švietimo ekspertų požiūris į IKT diegimo strategines nuostatas — Bendrosios išvados — Šaltiniai.
Summary / Abstract:

LTMonografijoje nagrinėjamas informacinių ir komunikacinių technologijų poveikis švietimui. Išanalizuota, susisteminta ir apibendrinta pastarųjų metų Įvairių Europos šalių informacinių technologijų diegimo mokyme ir mokymesi patirtis, pasiekti rezultatai ir pokyčių galimybių kryptys, analizė grindžiama reprezentatyvių tarptautinių ir nacionalinių tyrimų duomenimis. Pagrindinis dėmesys skiriamas šiuolaikinių technologijų taikymo patirčiai mokyklose įvertinti, elektroninio mokymosi turinio ir paslaugų plėtros strateginėms nuostatoms atskleisti, mokytojų informacinių technologijų kompetencijos problemoms nagrinėti. Monografijai būdingas tarpdisciplininis požiūris: siejamos informatikos, informatikos inžinerijos, technologijų, edukologijos mokslų žinios. Knyga bus naudinga tų sričių mokslininkams, magistrantūros ir doktorantūros studentams, taip pat švietimo politikams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: E-turinys; Europa; Informacinės ir komunikacinės technologijos; Informacinės technologijos; Mokytojo kompetencijos; Ugdymas; Digital technologic; E-content; Education; Europe; Information and communication technologies; Teacher ICT competence.

ENThe impact of information and communication technologies on education is examined in the monograph. There was analyzed, structured and summarized different European countries experience in Information technologies implementation in teaching and learning during last few years. There were achieved results and explored changes opportunities trends. Analysis is based on representative international and national research data. The main attention is paid to estimate modern experience on technology practice in school, to discover electronic learning content and services strategic development trends, as well as to examine teachers' information technologies competencies problems. Interdisciplinary approach is typical for the monograph: informatics, informatics engineering, technological and educational sciences knowledge is associated. The book will be useful for these areas scientists, postgraduates and doctoral students, as well as education policy makers. [From the publication]

ISBN:
9789986680444
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14169
Updated:
2021-02-03 21:09:53
Metrics:
Views: 174
Export: